مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

رضا غیاثی، روشندل اهل سیرجان استان کرمان با فرصت‌سازی از معلولیت خود دو کارگاه چوب و سرامیک راه‌اندازی و ضمن اشتغال خود و همسرش برای ۲۰ جوان جویای کار نیز شغلی مناسب ایجاد کرد.

رضا غیاثی روشندل سیرجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این معلول نابینا و با اراده یکشنبه هشتم دی گفت: معلولیت نابینایی دارم اما این توان را در خود می‌دیدم که باید زندگی کرد و مفید بود لذا با فروش زمینی که از پدرم داشتم اقدام به راه‌اندازی کارگاه برش و تولید سرامیک کردم و سپس کارگاه چوب را در شهرک صنعتی شماره یک سیرجان ایجاد کردم.

غیاثی افزود: با توکل بر خدا کار را شروع کردم و امروز هم برای خود و همسرم و هم برای ۲۰ نفر جوان که دنبال کار بودند فرصت شغلی فراهم شد.

وی که عزم جدی برای کار دارد، می‌گوید: اقتصاد مقاومتی و رونق تولید که شعار این سال‌هاست را در قالب همین ایجاد ورونق کارگاه ایجاد و متبلور ساختم تا مردم فکر نکنند که معلول نابینا فقط عصایی به دست دارد؛ نه، من معلولیتم را در توان خود به صفر رساندم و امروز توان تولید و فرآوری و حتی فروش کالای خود را دارم.

این معلول اضافه کرد: مشکلات سر راه همه مردم قرار می‌گیرد ولی نمی‌شود از واقعیت فرار کرد و باید با شرایط موجود از حالت سکون و ایستایی خارج شد و قابلیتی که خداوند در وجود افرادی چون من گذاشته استفاده کرد و به کار و تلاش اهمیت داد.

همسر وی نیز گفت: خوشحالم به ظاهر همسری نابینا دارم که همانند یک فرد بینا انگیزه دارد و هیچ‌گاه از معلولیت خود دلسرد نیست بلکه به ما هم انگیزه تلاش و فعالیت در مسیر راه زندگی می‌دهد.

برخی از کارگران این دو کارگاه نیز ضمن اظهار رضایتمندی از کار خود، اظهار کردند: روش مدیریت صاحب‌کار روشندل‌شان کمتر از یک مدیر موفق نیست و همه جوانب کار اعم از تولید و عرضه و فروش را در نظر دارد و مشتری‌مدار است.

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.

کد خبر 473760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha