رئیس صندوق کارآفرینی امید چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۶میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در ۲ سال اخیر به روستاییان این شهرستان توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

تسهیلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدیاسین افرازه شنبه ۷ دی اظهار کرد: زیرساخت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف روستایی ایجاد شده است و با توجه به این‌که روستاها محل تولید و اشتغال هستند صندوق کارآفرینی امید با یک نگاه توسعه‌ای نسبت به جامعه روستایی تسهیلات پرداخت کرده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید چابهار افزود: ۴۸ درصد متقاضیان در تسهیلات اشتغال روستایی را بانوان تشکیل می‌دهند. همچنین ۵۷ درصد تسهیلات در حوزه گردشگری صنایع‌دستی، کشاورزی، شیلات و صنعت‌های کوچک در پرداخت تسهیلات روستایی بوده‌است.

افرازه گفت: شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها امروزه محور توسعه و محرک فعالیت‌های اقتصادی هستند به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت فناوری اطلاعات منعقد شده و به نخبگان دارای ایده‌های کارآفرینی تسهیلات ارائه می‌شود.  

وی بیان کرد: یکی از ابزارهای صندوق در بخش کسب و کارهای خرد نظارت مستمر است که بر اساس نظارت بانک مرکزی ٩٧ درصد از واحدهای دریافتی تسهیلات منجر به پایداری کسب و کار شده است.

کد خبر 473739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha