سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وضعیت آشفته بخش تحویل چمدان در ترمینال پنج فرودگاه هیتروی لندن، سبب انبار شدن 28 هزار چمدان و تاخیر هفت روزه در تحویل آن‌ها به صاحبانشان شده است

به نوشته شماره امروز روزنامه تایمز در اینترنت، ابعاد این مشکل زمانی روشن شد که جیم فیتزپاتریک، وزیر هوانوردی انگلیس اذعان داشت که وضعیت ترمینال شماره پنج هیترو بسیار بدتر از آن‌چیزی بوده است که در آغاز فعالیت این ترمینال پیش‌بینی می‌شد.
دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در وبلاگ شخصی خود از دیدار با یکی از سیاستمداران اسلوونی سخن می‌گوید که از او خواسته است تا با مسئولان فرودگاه انگلیس درباره این بی‌نظمی‌ها صحبت کند.
دیوید میلیباند ذیل این مقاله در وبلاگش می‌نویسد هنوز زمانی از ورود این سیاستمدار به سالن ترانزیت فرودگاه نگذشته بود که او دریافت چمدان‌هایش گم شده‌اند و کار یافتن انها احتمالا چند هفته طول خواهد کشید. او از من خواست تا این موضوع را با سازمان هوانوردی انگلیس (بی اِی اِی) یا شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز در میان بگذارم و از مسئولان فرودگاه بخواهم که محض رضای خدا به وضعیت بارها سامانی دهند.
شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز امروز از لغو شدن 154 پرواز خود خبر داد و این در حالی است که آقای فیتزپاتریک اعلام کرده است که دولت انگلیس احتمال رخ دادن چنین مشکلاتی را در فرودگاه‌ها پیش بینی نکرده است.
فیتزپاتریک خطاب به جمعی از نمایندگان مجلس اظهار داشت مردم در چنین مواردی به دنبال افراد خاطی نیستند بلکه بیشتر خواهان ان هستند که مسئولان از انان عذرخواهی کرده و به درستی با انان رفتار نمایند.
وی افزود به رغم وجود چالش‌های بسیاری در زمینه احداث ترمینال‌های فرودگاهی جدید، ما این مسئله را می‌پذیریم که کیفیت خدمات ارائه شده ترمینال پنج فرودگاه هیثرو به مسافران بسیار پایین بوده است.
فیتزپاتریک در ادامه خاطرنشان ساخت بخش حمل و نقل در روزهای اغازینِ افتتاح ترمینال پنج فرودگاه هیثروی لندن پیوسته با شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و سازمان اداره کننده فرودگاه های انگلیس (بی اِی اِی) در ارتباط بوده و مسائل این ترمینال را از نزدیک پیگیری می کرده است.
مشکل اخیر در تحویل چمدان‌ها از سیستم پیشرفته تحویل بار در ترمینال پنج فرودگاه هیثروی لندن سرچشمه می‌گیرد.

این سیستم که قرار بود تحولی بنیادی در تحویل بار پدید اورد ظاهرا فاقدکارایی لازم است و مشکلات فراوانی را برای مسافران و مسئولان فرودگاه ایجاد کرده است. هم اکنون شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز صدها مورد از پرواز های خود را لغو کرده است و چهارصد کارمند هواپیمایی دیگر را نیز به منظور رسیدگی به وضعیت چمدان های انبار شده بکار گرفته است.

کد خبر 47370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز