سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصلاح‌طلبانی که با شورای نگهبان جلسات داشتند توضیحات را در بیرون واقعی منعکس کنند.

كدخدايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال استاد پرورش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت های داوطلبین نمایندگی مجلس یازدهم اظهار داشت: احتمالاً تا دهه دوم دی ماه یعنی ۲۰ یا ۲۱ دی نتایج هیات مرکزی و هیئت های استانی را اعلام می‌کنیم و بعد از آن هم برای دریافت شکایات و اعتراضات داوطلبینی که صلاحیت آنها تایید نشده در دو مرحله فرصت وجود خواهد داشت.

کدخدایی افزود: ان‌شاالله در دهه دوم بهمن هم اسامی قطعی اعلام می‌شود که پس از آن تبلیغات انتخاباتی شروع می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر یا عدم تاثیر جلساتی که برخی اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان داشته‌اند بر روند بررسی صلاحیت‌ها توسط این شورا تصریح کرد: شورای نگهبان برای هر پیشنهاد نظر و انتقادی گوش شنوا دارد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد : اگر کسی نکته ای دارد و راهنمایی‌ای به نظرش می رسد می‌تواند به ما مراجعه کند و ما این جلسات را همیشه داشتیم و باز هم خواهیم داشت و از این جهت ابایی نداریم؛ اما انتظار داریم که اگر مطالب را دریافت می کنند و توضیحات ما را می‌شنوند، بر اساس آن توضیحات، در بیرون مسئله را منعکس کنند.

کدخدایی تاکید کرد : انتظار داریم که وقتی پاسخ‌های ما را می‌شنوند از آن طرف توضیحاتشان برای افکار عمومی درست و واقعی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مانعی نداریم و از این گفت و شنودها زیاد است و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد، گفت: ما هم تمام هم و غم مان را می گذاریم که با دقت بیشتر موضوع را بررسی کنیم و ملاک و معیار ما فقط قانون است.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا صحبت ها و نظرات اصلاح طلبان بر نظر شورای نگهبان اثر می‌گذارد گفت: اگر حرف حقی باشد قطعاً اثر می‌گذارد و اگر حق نباشد خیر.

کد خبر 473682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha