جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل بارش سنگین برف و کولاک، راه ارتباطی ۱۵ روستای این استان مسدود شده است.

برف

به گزارش همشهری‌آنلاین،  دانش زندی،رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان جمعه ششم دی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها در شهرستان قروه قرار دارند و راهداران با تجهیزات و ماشین آلات خود هم اکنون مشغول بارگشایی راه ارتباطی آنها هستند.

وی اضافه کرد: عمده‌ترین علت مسدود شدن این راه‌ها وزش باد و پدیده کولاک است که انتظار می‌رود تا پایان وقت امروز این وضعیت نامساعد جوی در آسمان کردستان فعالیت داشته باشد.

زندی با بیان این‌که با وجود بارش متناوب برف و باران تمام راه‌های اصلی استان باز و تردد وسایل نقلیه در آنها در جریان است، افزود: هم اکنون فقط در گردنه خان بانه - سقز و ژالانه در محور سروآباد - اورامان پدیده برف منجر شده رانندگان برای تردد در این مسیر از زنجیر چرخ استفاده کنند.

طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آبان در سراسر کشور شروع ‌شد اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی حدود یک ماه زودتر از موعد آغاز ‌شده است.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان دارای ۳۸ گردنه در مسیرهای بین شهری و ۶۶ گردنه در مسیرهای روستایی دارد که در اکثر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.
طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.

کد خبر 473636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha