مناقشه بر سر اینکه بین رونالدو و مسی کدامیک بازیکن برتری است تمامی ندارد اما اینبار یک ابررایانه که هیچ کاری به فوتبال ندارد به این سوال پاسخ داده است.

مسي رونالدو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نشریه میرور، یک ابررایانه توانست به این پرسش که مسی بهتر است یا رونالدو پاسخ تحلیلی دهد. بر اساس این خبر، سایت ورزشی بلژیکی اسپورزا مدعی شد که اساتید دانشگاه KU لوون و کارشناسان تحلیل داده ها در SciSports فرمولی تهیه کرده اند تا مشخص کنند بهترین بازیکن جهان کیست. پروفسور جسی دیویس درباره نحوه عملکرد سیستم آنها توضیح داده و گفت: "ارزش یک فوتبالیست معمولا توسط گل ها و پاس گل هایش تعیین می شود. گلزنی اتفاقی نادر است، زیرا به طور متوسط ​​1600 حرکت از سوی یک بازیکن در یک مسابقه فوتبال رخ می دهد. مدل ما تمام حرکات یک بازیکن مانند ضربات، پاس ها، دریبل ها، تکل ها و ... را زیر نظر گرفته و ارزش آن را محاسبه می کند."

با استفاده از داده های این دو بازیکن از ابتدای فصل 14-2013 تا زمان انتقال رونالدو به یوونتوس، این ابررایانه به این نتیجه رسیده لیونل مسی کیفیت بالاتری دارد. با تخمین احتمالات یا VAEP، مسی با ارزشگذاری هر عمل، نمره 1.21 در هر بازی و رونالدو نمره 0.61 را کسب کردند.

تام دی کروس دانشجوی دکترا که درگیر این تحقیق بود در این رابطه توضیح داد: "در اولین فصل ها، نمرات مسی و رونالدو به یکدیگر بسیار نزدیک بودند، اما از فصل 16-2015 مسی به یکباره از رقیب همیشگی خود پیشی گرفت. ما ویژگی های متخلف را در نظر می گیریم. برخی بازیکنان اقدامات زیادی دارند اما ارزش آن کارها کمتر است، مانند پل پوگبا. اما بازیکنانی هستند که کمتر به توپ ضربه می زنند، اما تاثیر زیادی ایفا می کنند. این روند معمولا برای مهاجمانی مانند هری کین، محمد صلاح یا رونالدو رخ می دهد. مسی در این زمینه استثنایی است، ستاره آرژانتینی ها اقدامات بسیار بالایی داشته و آنها نیز از ارزش بالایی برخوردار هستند."

کد خبر 473502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    8 1
    اینکه از اولش معلوم بود مسی بهتر از رونالدوس