مجله نجوم «راهنمای مسافران کهکشان» با ویژه‌برنامه سه‌ساعته به صورت زنده خورشید گرفتگی ۵ دی ماه را پوشش می دهد.

خورشید گرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مریم نیکان‌لو ـ تهیه‌کننده «راهنمای مسافران کهکشان» ـ گفت: تیم «راهنمای مسافران کهکشان» برای رصد و پوشش خورشید گرفتگی روز پنجشنبه به جزیره کیش سفر کرده و قرار است در یک ویژه برنامه زنده سه‌ساعته مخاطبان در جریان جزئیات و اتفاقات این رخداد قرار گیرند.

نیکان‌لو گفت: ویژه‌برنامه زنده «ماه در میانه» از ساعت شش صبح روز پنجشنبه (۵ دی ماه) تا ساعت ۹ از مرکز کیش با اجرای حافظ آهی و اسماعیل باستانی روی آنتن می رود. در این ویژه‌برنامه دکتر انسیه عرفانی استادیار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دکتر محمد نیل فروشان مدرس المپیاد نجوم و اختر فیزیک و دکتر امیرمحمد گمینی استاد دانشگاه مهمانانی هستند که مجریان برنامه درخصوص خورشید گرفتگی، چگونگی رخداد این پدیده و خورشیدگرفتگی های آینده با آنها گفتگو می کنند.
نیکان لو افزود: چندین آیتم ویژه خورشید گرفتگی تولید شده است که در میان گفتگوها پخش می‌شود.

خورشید گرفتگی حلقوی ۵ دی ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۰۲:۲۹ به وقت جهانی از شرق شبه جزیره عربستان آغاز می‌شود و ایران در منطقه‌ای از نیم سایه قرار دارد که خورشید به صورت گرفته طلوع کرده و منظره‌ای زیبا را در افق جنوب شرقی کشور رقم خواهد زد. این رخداد با کسوف جزئی در ساعت ۵:۵۹ به وقت ایران آغاز می‌شود و گرفت کلی در ساعت ۷:۰۴ خواهد بود، در میان همه مناطق جنوبی ایران جزیره کیش با ۸۵.۱۴ درصد گرفت خورشید، بهترین مکان برای رصد کسوف جزئی است. این خورشید گرفتگی در تمام پهنه ایران قبل از طلوع خورشید آغاز و خورشید به صورت گرفته طلوع خواهد کرد.

«راهنمای مسافران کهکشان» به تهیه‌کنندگی مریم نیکانلو محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

«ماه در میانه» ساخته تیم «راهنمای مسافران کهکشان» است که قرار است به صورت ویژه‌برنامه زنده، خورشید گرفتگی صبح پنجشنبه را رصد کنند.

کد خبر 473407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha