مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر سفر به عتبات عالیات از طریق کاروان‌های زمینی مسدود و ممنوع است، گفت: تمامی متقاضیان وجه‌های پرداختی خود را از کاروان‌ها و یا دفاتر خدمات زیارتی پس بگیرند.

زائران زمینی عتبات عالیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی از شهروندان مازندرانی بویژه روستاییان که فصل پاییز و زمستان را برای سفرهای زیارتی خود انتخاب می‌کنند، اخیرا از بلاتکلیفی پس از ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌های سفر به عتبات عالیات گله کرده و خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه شدند.

به گفته این شهروندان، مدیران بعضی از کاروان و دفاتر خدمات زیارتی در هر تماس تلفنی یا حضوری آنان با اعلام این که " بزودی مرز عراق باز می شود " حاضر به تعیین زمان مشخص نیستند و پول‌های گرفته شده را هم به این بهانه پس نمی‌دهند.

حبیب‌الله ساداتی چهارشنبه چهارم دی گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه هیچ برنامه‌ای برای اعزام زائران عتبات عالیات به کشور عراق از راه زمینی نداریم، کاروان‌ها و دفاتر خدمات زیارتی اجازه ثبت‌نام و یا دریافت وجه ندارند.  

وی با بیان اینکه مسدود بودن اعزام زمینی زائران به عتبات عالیات به همه دفاتر ابلاغ شده است، افزود : به همه کاروان‌ها اعلام شد که وجوه پرداختی زائران به آنها بازگردانده شود.

مدیرکل حج و زیارت تنها راه سفر به عتبات عالیات را مسیر هوایی دانست و گفت : در حال حاضر پروازها به کشور عراق از فرودگاه امام خمینی‌(ره) تهران انجام می شود و استان مازندران پرواز مستقیم ندارد.  

ساداتی تردد به پایتخت را برای زائران که عمدتا میانسال هستند سخت توصیف کرد و افزود: به همین خاطر اخیرا هیچ اعزامی نداشتیم و منتظر ایجاد خط هوایی از استان مازندران هستیم.

وی همچنین به مردم مازندران توصیه کرد که برای زیارت عتبات عالیات از ثبت‌نام کردن نزد کاروان‌ها و دفاتر غیرمجاز خودداری کنند و به وعده آنها اعتنایی نکنند.

به گفته مدیرکل حج و زیارت مازندران ثبت نام عتبات عالیات برای دفاتر خدمات زیارتی مجاز نیز غیر قانونی است و در صورت مشاهده از مردم تقاضا می‌شود به ادارات حج و زیارت سراسر استان اطلاع دهند.

کد خبر 473359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha