خورشیدگرفتگی ۵ دی به غیر از ایران در ۱۱ کشور جهان قابل مشاهد است که در بین آنها مالزی، طولانی‌ترین و امارات، کوتاه‌ترین زمان گرفت را تجربه خواهند کرد.

خورشیدگرفتگی

همشهری آنلاین - سمانه معظمی: این کشورها به ترتیب زمانی تجربه خورشیدگرفتگی شامل عربستان، ‌قطر، امارات، عمان، هند، سریلانکا، مالزی، اندونزی، سنگاپور، جزایر ماریانا و گوآم هستند.

عربستان

 خورشیدگرفتگی از کشور عربستان آغاز می شود و مدت آن در این کشور یک ساعت و دو دقیقه است. گرفت از ساعت ۶:۴۲ آغاز می‌شود و تا ساعت ۷:۴۴ ادامه دارد. اوج خورشیدگرفتکی ساعت ۶:۴۶ خواهد بود.

کشور بعدی قطر است که آسمانش یک ساعت و ۳۳ دقیقه میزبان خورشیدگرفتگی است. این گرفت از ساعت ۶:۱۷ در دوحه آغاز می‌شود و بعد از به اوج رسیدن در ساعت ۶:۳۶ در ساعت ۷:۵۰ پایان می‌یابد.

قطر

دوبی، پایتخت کشور امارات نیز خورشیدگرفتگی را از ساعت ۷:۰۲ تا ۸:۵۴ به مدت یک ساعت و ۵۲ دقیقه تجربه می‌کند. بیشترین گرفتگی در ساعت ۷:۳۸ قابل مشاهده است.

عمان

خورشیدگرفتگی در ادامه در آسمان مسقط پایتخت عمان نیز به مدت ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه قابل رویت است. گرفت از ساعت ۶:۴۵ آغاز می‌شود و تا ساعت ۸:۵۸ ادامه دارد. اوج خورشیدگرفتکی ساعت ۷:۳۹ خواهد بود.

هند

شهر دهلی پایتخت هند نیز از ساعت ۸:۱۷ تا ۱۰:۵۷ به مدت دو ساعت و ۴۰ دقیقه شاهد خورشیدگرفتگی خواهد بود. علاقه‌مندان در این شهر بیشترین گرفت را در ساعت ۹:۳۰ می‌توانند ببینند.

سریلانکا

خورشیدگرفتگی در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا نیز از ساعت ۸:۱۰ تا  ۱۱:۲۲ به مدت سه ساعت و ۱۲ دقیقه قابل مشاهده است. اوج گرفت در ساعت ۹:۳۶ است.

مالزی

خورشیدگرفتگی در ادامه در آسمان کوآلالامپور پایتخت مالزی  به مدت سه ساعت و ۵۲ دقیقه قابل رویت است. گرفت از ساعت ۱۱:۲۰ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۵:۱۱ ادامه دارد. اوج خورشیدگرفتکی ساعت ۱۳:۱۴ خواهد بود.

اندونزی

جاکارتا، پایتخت کشور اندونزی نیز خورشیدگرفتگی را از ساعت ۱۰:۴۲ تا ۱۴:۲۳ به مدت سه ساعت و ۴۰ دقیقه تجربه می‌کند. بیشترین گرفتگی در ساعت ۱۲:۳۶ قابل مشاهده است.

سنگاپور

مدت خورشیدگرفتگی در سنگاپور سه ساعت و ۵۱ دقیقه است. گرفت از ساعت ۱۱:۲۷ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۵:۱۸ ادامه دارد. اوج خورشیدگرفتکی ساعت ۱۳:۲۳ خواهد بود.

ماریانا

خورشیدگرفتگی در جزایر ماریانا از ساعت ۱۵:۳۵ تا  ۱۷:۵۴ به مدت دو ساعت و ۱۹ دقیقه قابل مشاهده است. اوج گرفت در ساعت ۱۶:۵۶ است.

گوآم

جزیره گوآم نیزاز ساعت ۱۵:۳۳ تا ۱۸:۰۱ به مدت دو ساعت و ۲۷ دقیقه شاهد خورشیدگرفتگی خواهد بود. مردم در این جزیره بیشترین گرفت را در ساعت ۱۵:۵۶ می‌توانند ببینند.

کد خبر 473275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha