برای حفظ یاد و خاطره شهدا و همچنین هویت فرهنگ ایثار و شهادت در میان شهروندان، موزه شهیدان «اقبالی» واقع در منطقه 10، وسایل وآثار جا مانده از شهدا را جمع آوری می کند.

موزه اقبالی

همشهری آنلاین / بهاره خسروی : زنده نگاه­ داشتن یاد رشادت­ ها و دلاوری­ های شهدا در طول سال­های جنگ تحمیلی و انتقال آن به آیندگان از مهم­ترین وظایف نسل امروز است. به همین دلیل موزه شهیدان اقبالی آثار و وسایلی که از شهدا در طول دوران جنگ تحمیلی، باقی مانده است جمع­ آوری و حفظ می­ کند.

مدیر موزه شهیدان اقبالی با بیان این مطلب می­ گوید: « در میان خانواده های شهدا اشیای ارزشمند و تکرار نشدنی از این جان برکفان به یادگار مانده است. با توجه به نوع و شرایط نگهداری آنها به مروز زمان دچار آسیب­ دیدگی می­ شوند و گاهی تا مرز نابودی هم پیش می­ روند. اما در موزه شرایط حفظ و نگهداری این آثار با یک روش علمی انجام می­ شود که این موضوع به ماندگاری آنها کمک زیادی می­ کند و علاوه بر آن نسل جدید و آیندگان هم با تماشای آن می­ توانند با افکار و اندیشه­ های ایثار­گری و گذشت آشنا شوند. »

به گفته «افسانه مهاجان»، در حال حاضر وصیت­نامه شهدا، لباس­ها، لوازم شخصی و... در موزه نگهداری می­ شود. اما اگر خانواده­ های شهدا، بسیج، حسینیه­ ها و مساجد آثاری یا وسایلی از شهدا دارند و علاقه­ مند به حفظ آن هستند، می­ توانند آن را به نشانی خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ­خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی تحویل دهند.

شماره تماس این موزه 66691546 است.

کد خبر 472990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha