مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: بی‌احتیاطی مردم در۲۴ ساعت گذشته در سطح این شهرستان موجب بروز سه مورد آتش‌سوزی منازل مسکونی و خودرو شد.

آتش سوزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رحمان احمدی افزود: نخستین مورد آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در شهر «گوگ‌تپه» در استان آذربایجان غربی بود که غروب روز گذشته به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله آتش‌نشانان به محل حادثه در این شهر تازه تاسیس اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حادثه بر اثر نقص فنی اجاق گاز و نشت گاز روی داده بود که علاوه بر سوختن کامل یک باب منزل مسکونی، یک پیرمرد ۷۰ ساله نیز دچار سوختگی شدید شد و هم‌اکنون در بیمارستان با حال عمومی نامساعد بستری است.

احمدی اضافه کرد: یک منزل مسکونی دیگر در محله باغ شایگان نیز بر اثر جرقه ناشی از سیم‌کشی نامناسب برق دچار حریق شد که با اقدام و حضور به موقع ماموران این آتش‌سوزی نیز مهار شد.

وی همچنین از آتش‌سوزی یک خودرو پیکان وانت در یک تعمیرگاه خبر داد و عنوان کرد: این خودرو نیز به علت رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام کارپت‌کاری و بر اثر گرم شدن محفظه بنزین دچار آتش سوزی و ایجاد حریق در تعمیرگاه شد.

«احمدی» اضافه کرد: با حضور به موقع آتش‌نشانان در محل حادثه، ضمن خاموش کردن حریق از سرایت آن به طبقه بالای این ساختمان که یک منزل مسکونی بود، جلوگیری شد.   

وی مجموع خسارت مالی این آتش‌سوزی‌ها را بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی در منزل و محیط کار برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی حتما منازل و محل کارشان را بیمه کنند.

طی ۹ ماهه امسال ۶۶۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانی در مهاباد انجام شده که ۵۵۲ مورد در حوزه شهری و مابقی نیز در روستاها بوده‌است.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در با سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

کد خبر 472929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha