قیمت هر اونس طلا سه‌شنبه سوم دی‌ماه با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۴۹۰ دلار و ۶۲ سنت رسید.

طلا 833

به گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که انتشار آمارهای ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا و نگرانی‌ها در مورد توافق تجاری میان آمریکا و چین موجب تقویت سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است، قیمت طلا روز سه‌شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۴۹۰ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۴۱ درصد رشد به ۱۴۹۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ثبت سفارشات جدید برای کالاهای سرمایه‌ای تولید امریکا در ماه نوامبر رشد اندکی داشته و میزان صادرات این کالاها نیز کاهش داشته است. این آمارها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری پایین بنگاه‌های اقتصادی احتمالا در سه ماهه پایانی سال میزان رشد اقتصادی این کشور را پایین آورده است.

اقتصاد کانادا نیز رشد اقتصادی منفی ۰.۱ درصد را در ماه اکتبر تجربه کرده که اولین رشد منفی ماهانه از ماه فوریه تاکنون است. عامل دیگری که موجب افزایش نگرانی‌های تجاری شده اظهارات یک دیپلمات ارشد چینی بوده که گفته محدودیت‌های تجاری، اقتصادی و علمی آمریکا علیه چین و شیطنت‌های این کشور علیه حاکمیت پکن در حال تاثیرگذاری بر ثبات و توسعه جهانی است.

شرکت معدن کاری آنگلوگلد آشانتی آفریقای جنوبی و شرکت همکارش آی ام گلد قصد دارند سهام خود در پروژه سادیولا در مالی را به قیمت ۱۰۵ میلیون دلار واگذار کنند.

بر اساس اعلام وزارت دارایی روسیه، تولید طلا در این کشور در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی با ۱۹.۵ درصد رشد به ۲۳۲.۱۶ تن رسیده است.

در سایر بازارها، قیمت فلز پالادیوم امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۷۰ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت نقره نیز به ۱۷ دلار و ۴۲ سنت رسید. پالادیوم نیز ۰.۷ درصد کاهش داشت و به ۹۲۹ دلار و ۵۳ سنت رسید.

کد خبر 472841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha