مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برنامه‌های گرامیداشت ۱۰ دی شهرستان ورامین را اعلام کرد.

شهرستان ورامين

مهر، حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی اظهار کرد: دهم دیماه ۱۳۵۷ برای ورامین، استان تهران یک روز تاریخی است و 3 شهید ورامین در این روز، خون مطهرشان بر زمین ریخته شد و وظیفه ما زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است.  

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین اظهار کرد: مردم شهرستان ورامین روز جمعه ششم دیماه پس از اقامه نمازجمعه از مصلای صاحب الزمان (عج) تا امامزاده شاه حسین (ع) که محل دفن تعدادی از شهدای ۱۰ دی است را راهپیمایی کرده مردم با نثار شاخه‌های گل با آرمان‌های شهدای ۱۰ دی تجدید میثاق خواهند کرد.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: به طور همزمان آئین گلباران مزار شهید مسعود میرزایی از شهدای ۱۰ دی ماه ۱۳۵۷ پس از اقامه نمازجمعه در امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد برگزار خواهد شد.  

محمودی ادامه داد: مراسم یادواره شهدای ۱۰ دی در ورامین و تجلیل از خانواده شهدای ۱۰ دی روز سه شنبه دهم دیماه در مدرسه شهدای ۱۰ دی برگزار خواهد شد.  

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۹ و ۱۰ دی ماه شهرستان ورامین اضافه کرد: یادواره شهدای ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ شهرستان ورامین روز سه شنبه دهم دیماه از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدای سپاه برگزار خواهد شد.  

گفتنی است مردم شهرستان ورامین طبق یک سنت و آئین چندین ساله، همزمان با سالروز شهادت شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین، مسیر مسجد صاحب الزمان (عج) تا امامزاده شاه حسین (ع) را با پای پیاده طی می‌کنند و در طول مسیر، یاد و خاطره شهیدان مسعود میرزایی، حسین شیرازی، ابوالفتح گل عباسی، حسن کریمی و سهم دینی را گرامی داشته و بر ادامه یافتن راه و مسیر شهدا تأکید کردند.  

دهم دیماه ۱۳۵۷ نقطه درخشانی در تاریخ ورامین است و در این روز 3 نفر از مبارزان انقلابی این منطقه به نام‌های شهیدان حسن کریمی، محمد حسین شیرازی و مسعود میرزایی در حمله نیروهای رژیم پهلوی به راهپیمایی کنندگان ورامینی به شهادت رسیدند.

کد خبر 472816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha