قائم‌مقام وقت دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات گفت: بسیاری از کسانی که منافقین ادعای اعدام شدن آنها را دارند در تهران و شهرستان‌ها به زندگی مشغولند.

روح الله حسینیان

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌منظور رفع شبهه از ماجرای اعدام‌های دهه ۶۰ با اشاره به جنایت‌های امثال نعمت‌الله نصیری و رضا ناجی گفت: اگرچه نظر بعضی‌ها درباره افرادی مثل نصیری - که مردم را به رگبار بستند و افتخارشان این بود که مردم را قتل‌عام کردند - این بود که نیاز به محاکمه ندارند چون جرمشان محرز است اما با این وجود، حتی نصیری هم محاکمه شد.

حجت‌الاسلام حسینیان با تاکید بر اینکه در عمل هیچ موردی وجود ندارد که شخص بدون محاکمه اعدام شود یادآور شد: حتی افرادی مثل ناجی که اولین فرماندار نظامی بود و در اصفهان قتل و غارت‌های بسیاری انجام داد هم ابتدا محاکمه شد و بعد از رسیدگی به پرونده‌اش اعدام شد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان داشت: مواردی هم بود که بعد از محاکمه، احکامی به جز اعدام برای افراد صادر می‌شد.

وی ادامه داد: مثلا چند پرستار بودند که در حق مجروحین و انقلابیون در بیمارستان اقدامات بی‌شرمانه‌ای کردند. آقای خلخالی آنها را محاکمه کرد و چون دستشان به خون آلوده نشده بود، احکامی به غیر از اعدام برایشان صادر شد و به سه سال زندان محکوم شدند.

حجت‌الاسلام حسینیان درباره محاکمه و اعدام منافقین در دهه ۶۰ نیز گفت: درباره منافقین هم تا کسی دستش به خون آلوده نشده بود اعدام نمی‌شد. حتی حضرت امام بیانیه‌ای صادر کردند و فرمودند هیچ‌کس حق ندارد کسی را که دستش به خون آلوده نشده اعدام کند.

قائم مقام وقت دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات اضافه کرد: کار منافقین دروغ گفتن و راه‌اندازی عملیات روانی است. مثلا منافقین لیستی به عنوان اعدام‌های سال ۶۷ به سازمان ملل فرستادند و با استفاده از آن علیه جمهوری اسلامی تبلیغ کردند اما جالب است بدانید بسیاری از افرادی که نام آنها در آن لیست به عنوان اعدامی ثبت شده، اکنون زنده هستند و در همین تهران مشغول زندگی می‌باشند.

وی با اشاره به مستندات مندرج در کتاب «تبار ترور» از منشورات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، درباره آمار ترورهای سازمان منافقین افزود: در این کتاب حرکت‌های تروریستی که سازمان به صورت رسمی مسئولیت ارتکاب آنها را پذیرفته ثبت شده است. اگر این آمار را ببینیم متوجه می‌شویم تعداد اعدامی‌های منافقین در دهه ۶۰ حتی بسیار کمتر از آن است. و اگر بنا بود جمهوری اسلامی در برابر هر ترورِ منافقین یک نفر از آنها را اعدام کند، الان تعداد اعدامی‌های منافقین می‌بایست بیش از ۱۷ هزار نفر بود.

حجت‌الاسلام حسینیان یادآور شد: برای همه اعضای سازمان هم حکم اعدام صادر نشد. کما اینکه چند مرتبه منافقین مورد عفو قرار گرفتند. یعنی افرادی بودند که عضویت آنها در سازمان مسجل بود یا عضو خانه‌های تیمی بودند اما دستشان به خون کسی آلوده نشده بود؛ این افراد اعدام نشدند و چند سال بعد مورد عفو قرار گرفتند.

جانشین دادستان تهران در دهه ۶۰ با اشاره به عطوفت و مهربانی شهید لاجوردی با اعضای فریب‌خورده سازمان افزود: خودِ شهید لاجوردی تعداد زیادی از این‌ها را که هوادار یا سمپات بودند مورد لطف قرار داد و با اقدامات فرهنگی شهید لاجوردی بسیاری از آنها برگشتند و مورد عفو قرار گرفتند تا جایی که آنان به بچه‌های آقای لاجوردی معروف شدند.

حجت‌الاسلام حسینیان در پایان با مقایسه منافقین و داعش یادآور شد: ولی شما نگاه کنید دشمن از خود چه فرشته‌ای می‌سازد و از جمهوری اسلامی چه سیمایی ارائه می‌دهد. واقعا اگر عملیات مهندسی سازمان که منجر به پوست کندن و زنده به گور شدن سه پاسدار گردید بازخوانی شود معلوم می‌شود که منافقین به مراتب از داعش خون‌آشام‌تر هستند. ولی چون زیر پر و بال غربی‌ها قرار گرفته‌اند آن جنایتکاران مورد حمایت رسانه‌ای، مالی و همه‌جانبه قرار می‌گیرند و حتی از لیست تروریست خارج می‌شوند.

کد خبر 472745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق FR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    یکبار هم شده امار درست بدهید ... اقای حسینیان شما تابحال کم مقابل دوربین دروغ نگفتی