شنیده‌ها حاکی از این است که برای ساخت هر قسمت از فصل جدید دورهمی حدود ۳۵۰ میلیون تومان به تهیه‌کننده پرداخت می‌شود. علاوه‌بر آن قرار است ۳۰ درصد از درآمد تبلیغات بازرگانی قبل، حین و بعد برنامه نیز به آنها تعلق گیرد.

مهران مديري، صحت، بازغي و عليمرداني ئر دورهمي شب يلدا

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه گفت‌وگومحور دورهمی با اجرای مهران مدیری در حالی از شب یلدا روی آنتن شبکه نسیم رفت که حواشی تازه‌ای را با کنایه‌های مهران مدیری به رئیس دولت در حوادث اخیر و گرانی بنزین و افشای قراردادهای میلیاردی سری جدید این برنامه به وجود آورد.

اگرچه کنایه‌های حاشیه‌ساز مدیری خیلی زود کمرنگ شد اما کنجکاوی‌های تازه‌ درباره جزئیات شرایط مالی ساخت سری جدید برنامه دورهمی که قرار است از ۱۱ دی به‌طور منظم روی آنتن برود در فضای مجازی و رسانه‌ای، اذهان مخاطبان پر و پا قرص این برنامه را به خود مشغول کرده است.

موضوع رقم قراردادهای مالی ساخت هر قسمت این برنامه و دستمزد مهران مدیری از اجرای آن مهم‌ترین حواشی ماجرای دورهمی است که به نظر می‌رسد مدیران سیما و عوامل دورهمی، علاقه‌ای به اظهارنظر درباره‌ آن ندارند.

گفته می‌شود مصطفی احمدی، تهیه‌کننده دورهمی ابتدا برای ساخت این سری از برنامه، برای هر قسمت مبلغ یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را پیشنهاد داده که با موافقت مرتضی میرباقری، معاون سیما همراه بوده است. پس از انتشار خبر عقد این قرارداد و واکنشی که مسئولان رده‌بالای سازمان صداوسیما نسبت به بالا رفتن نرخ برنامه‌سازی در این مجموعه، نشان دادند، قرار شد این مبلغ یا حتی مبلغی بالاتر از آن به شکلی دیگر در اختیار سازندگان دورهمی قرار بگیرد.

شنیده‌های فرهیختگان حاکی از این است که قرارداد ساخت سری تازه دورهمی در معاونت سیما به شکلی تنظیم شده است که برای هر قسمت حدود ۳۵۰ میلیون تومان به تهیه‌کننده پرداخت شود. علاوه‌بر آن ۳۰ درصد از درآمد تبلیغات بازرگانی قبل، حین و بعد برنامه نیز به آنها تعلق بگیرد.  

به نظر می‌رسد تهیه کننده بیشتر به دلیل ممنوعیت تبلیغات ارزش افزوده در صداوسیما و کاهش درآمدزایی مستقیم از تبلیغات این موضع را انتخاب کرده است. نکته قابل تامل دیگر جای خالی برنامه «خندوانه» در شبکه نسیم است. آیا این انحصار، مدیران سیما را برای عقد قراردادهای نجومی برای ساخت برنامه دورهمی مجاب کرده است؟

  • دورهمی و حواشی آمدنش

اواخر سال گذشته اعلام شد سری جدید دورهمی در ایام نوروز روی آنتن می‌رود ولی این اتفاق رخ نداد و تنها تک‌قسمت ویژه در شب سیزدهم فروردین از شبکه نسیم پخش شد. این تک قسمت نوروزی که با رونمایی از دکور جدید دورهمی همراه بود نشان از تصمیم جدی مدیران سیما برای پخش این برنامه می‌داد تا جایی که مهران مدیری خودش اعلام کرد این برنامه از اردیبهشت‌ به‌صورت ثابت در کنداکتور پخش شبکه نسیم قرار گرفته است اما ظاهرا مسائلی مانع پخش آن شد که به گفته عوامل دورهمی بیشتر به سرمایه‌گذار مجموعه بر می‌گشت.  

مهران مدیری در استندآپ‌کمدی آن برنامه، کنایه‌های صریحی را به مدیریت مسئولان کشور در مواجهه با سیل نوروزی ۹۸ وارد کرد و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت تا اینکه پس از کش‌وقوس‌های فراوان، پاییز امسال خبرهایی مبنی بر پخش دورهمی در شب یلدا منتشر شد و اولین دورهمی یلدایی با اجرای مدیری و کنایه‌های او به دولت حسن روحانی، سه مهمان ویژه‌ای (سروش صحت، پژمان بازغی، محمدرضا علیمردانی) که هر کدام سکه بهار آزادی هدیه گرفتند و حواشی قراردادهای میلیاردی برنامه دورهمی دوباره خبرساز شد.

  • نقطه آغاز دورهمی و سرنوشت اول مارکت

«دورهمی» یک برنامه گفت‌وگومحور تلویزیونی است که مهراب قاسم‌خانی براساس یک برنامه‌ای هندی به نام «شب‌های کمدی با کاپل» آن را برای شبکه نسیم تلویزیون از سال ۱۳۹۴ طراحی و کارگردانی کرد و اجرای آن به مهران مدیری واگذار شد. هرچند قاسم‌خانی پس از چند جلسه به‌دلیل ممنوع‌التصویری از کارگردانی برنامه کنار گذاشته شد، ولی روند تولید دورهمی ادامه پیدا کرد. نکته مهم‌تر درباره چنین برنامه‌هایی مسائل مالی مناقشه‌برانگیز آنها است.

مصطفی احمدی که مدیریت فروشگاه اینترنتی «اول‌مارکت» وابسته به شرکت همراه اول را به عهده دارد هم‌اکنون تبدیل به یکی از تهیه‌کنندگان سینمایی موثر در برنامه‌سازی تلویزیون شده است. اول‌مارکت فروشگاه تخصصی اپلیکیشن اندروییدی است که در سال ۹۳ با هدف ارائه و عرضه جدیدترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها راه‌اندازی شد اما این فروشگاه اینترنتی طی چند سال اخیر حامی مالی فیلم‌های سینمایی «نهنگ عنبر»، «ساعت ۵ عصر»، «درخت گردو»، سریال شبکه نمایش خانگی «هیولا» و برنامه «دورهمی» شده است.

البته اول‌مارکت در سال‌های اخیر اسپانسر برنامه‌های دیگری نیز در شبکه‌های سیما بوده است. «خندوانه» با اجرای رامبد جوان، «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور، برنامه ویژه شب یلدا برای شبکه ۳ با اجرای فرزاد حسنی و...از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون طی این سال‌ها بوده است.

کد خبر 472693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید GB ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    3 0
    نظرات مردم را چاپ نمیکنید غلط میکنید قسمت نظر خواهی گذاشتید.
  • متین CA ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    چرا از فروردین 97 تا الان قرعه کشی 10 دستگاه بنز دوره دهم را انجام ندادند هیچ کدام نه اول مارکت نه همراه اول پاسخگو نیستند قیمت این ماشینها هرکدام الان 1.5 میلیارد است یعنی 15 میلیارد تومان چرا قوه قضاییه رسیدگی نمیکند.
  • پور عباسی CA ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    این اقای مدیری در هنگام پخش سریال قهوه تلخ با تبلیغ جوایز اپارتما ن سریال را فروخت وقرعه کشی 6 دستگاه اپارتمان هیچ وقت انجام نشد 10 سال گذشته
  • نوید SE ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    چرا بقیه نظرات را چاپ نکردید ونصفه و نیمه چاپ میکنید همراه اول اول مارکت شبکه نسیم (دورهمی ) .. برداری کردند