مدیر عامل شرکت مترو عنوان کرد که ایستگاه‌های بسیج و میدان صنعت اول و آخرین ایستگاه‌های خط ۷ مترو تهران هستند.

قطار مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه متروی مولوی از خط ۷ مترو با بیان این که در ماه‌های گذشته ۱۰ ایستگاه مترو خط ۷ تهران به بهره‌برداری رسید، گفت: ایستگاه بسیج و میدان صنعت به عنوان ایستگاه‌های اول و آخر خط ۷ افتتاح شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده به تدریج ایستگاه‌های عبوری راه‌اندازی شوند؛ ظهر امروز، دوشنبه، نیز ایستگاه مولوی با حضور شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد.

وی با بیان این که ایستگاه مولوی در بافت قدیمی و تاریخی تهران و در مجاورت بازار بزرگ تهران و مولوی قرار دارد و دو بیمارستان نیز در محدوده این ایستگاه قرار دارند و به نظر می‌رسد استقبال خوبی از این ایستگاه شود، اظهار کرد: هم‌زمان با بهره‌برداری از این ایستگاه هواکش‌های مترو مولوی نیز که به صورت ۱۰۰ درصد ایرانی ساخته شده است نیز افتتاح شد. و این در حالی است که راه‌اندازی آسانسورهای ایستگاه مولوی در راستای مناسب‌سازی ایستگاه برای معلولان نیز حداکثر تا دهه فجر نصب خواهد شد. اما سایر تاسیسات همچون پله‌برقی و غیره موجود است.

مدیر عامل شرکت مترو با بیان این که برای ساخت این ایستگاه در ۲ سال اخیر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است اظهار کرد: زیربنای این ایستگاه ۲۱ هزار متر و عمق آن ۲۶ متر است.

امام با بیان این که امروز دو رام قطار نیز بهره برداری شد گفت: برای این دو رام قطار حدود ۱۴ میلیون یورو هزینه شده است و به عبارتی باید بگویم هر واگن مترو یک میلیون یورو قیمت دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گلایه مردم از لرزش‌های مترو در ساختمان‌هایشان تصریح کرد: ساکنان برخی مناطق از لرزش‌های حرکت مترو که در خانه‌هایشان حس می‌شود، گلایه دارند اما این شکایات معمولا در مورد ایستگاه‌های قدیمی است. در خط ۶ و۷ سعی کردیم تهمیدات لازم را جهت نزدیک کردن ارتعاشات به حد استاندارد انجام دهیم.

کد خبر 472661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    اینکه گفته شده ایستگاه میدان صنعت اولین ایستگاه در خط ۷ میباشد منظور این است که ایستگاههای تقاطع پاک نژاد با پونک باختری یا دادمان و ایستگاه میدان سرو و میدان کتاب ساخته نمیشوند یا نه . لطفا پاسخ کامل داده شود