رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری گفت: یک هزار و ۱۰۰ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون از خدمات درمانی این جمعیت بهره‌مند شدند.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد احمدی  اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری در قالب ۹۲ عملیات امدادی و با استفاده از ۲ دستگاه آمبولانس و ۸ امدادگر به ۵۷۰ نفر از مصدومان جاده‌ای و مراجعه‌کنندگان حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات خدمات لازم ارائه‌ شده است.

وی با اشاره به این‌که اعضای جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری از ابتدای سال تاکنون در ۱۸ مراسم ملی مذهبی حضور فعال داشته‌اند، افزود: هلال‌احمر با به‌کارگیری ۱۰ گروه و ۹۰ امدادگر در مراسمات مختلف ملی و مذهبی به ۵۱۷ نفر خدمت‌رسانی کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری در ادامه بابیان این‌که این نهاد امدادی در مناطق محروم حضور فعالانه دارد، عنوان کرد: خدمات درمانی ارائه‌شده به افراد در مناطق محروم به‌صورت رایگان و در قالب کاروان‌های سلامت و طرح درمان مناطق محروم بوده است.

 احمدی بیان کرد: خدمات ارائه‌شده شامل معاینه رایگان، توزیع دارو، غربالگری شنوایی، غربالگری بینایی، تست فشارخون و قند خون بوده است.

وی  اضافه کرد: هدف از اجرای طرح سلامت در مناطق روستایی محرومیت‌زدایی، کمک به ارتقای سطح سلامت اقشار کم برخوردار و توانمندسازی و ارتقای مهارت مردم است.

این مسئول ادامه داد: ویزیت رایگان، بینایی‌سنجی، مشاوره خانواده، آموزش کمک‌های اولیه از دیگر اقدامات و فعالیت‌های کاروان سلامت در روستاها هست.

هلال‌احمر شهرستان ری در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ عضو در بخش جوانان دارد که دوره‌های مقدماتی و پیشرفته امداد و نجات را زیر نظر استادان برجسته کشور گذرانده‌اند.

 شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک‌میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع‌شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن‌آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه‌نو است.

کد خبر 472598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha