رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: سوخت‌گیری و دست‌کاری خودسرانه سیستم سوخت خودرو حادثه‌ساز بوده و عواقب خطرناکی خواهد داشت.

گاز ال پی جی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین مجتبی منتظری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به خطر سوخت‌گیری گازهای مایع خارج از جایگاه اظهار کرد: برخی با وارونه کردن سیلندر گاز مایع، اقدام به سوخت‌گیری خودرو می‌کنند که با توجه به غیراصولی بودن و خطرناک بودن این کار، عواقب خطرناکی خواهد داشت.

وی افزود: دست‌کاری در دستگاه‌های سوخت‌رسان به‌خصوص سیستم خودروهای گازسوز منجر به وقوع حوادث می‌شود.

منتظری با تأکید بر این‌که برخی حوادث و آتش‌سوزی‌ها در پی ‌دست‌کاری تعمدی سیستم خودروهای گازسوز روی می‌دهد، تصریح کرد: تجربه نشان داده که در سال‌های گذشته نیز با سهمیه‌بندی بنزین، برخی از رانندگان به سمت استفاده از خودروهای گازسوز غیراستاندارد می‌رفتند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر خودسرانه دستگاه‌های سوخت‌رسانی خودرو، عواقب خطرناکی در پی‌دارت.

منتظری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: برخی افراد سودجو، مخازن ال پی‌جی یا سی ان جی دست‌دوم که باید اسقاط شود را پس از رنگ‌آمیزی به‌عنوان دستگاه‌های گازسوز کم‌کاربرد به فروش می‌رسانند.

وی از شهروندان خواست برای نصب مخازن گاز در خودرو حتماً به مراکز مجاز مراجعه کنند تا شاهد حوادث غیرمترقبه و انفجار نباشیم.

کد خبر 472592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha