بازداشت ۵ نفر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز با پرونده شبنم نعمت زاده مرتبط است.

شبنم نعمت زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پرونده شبنم نعمت زاده دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و شرکت دارویی «توسعه رسا» چندی است که نقل محافل است و کمتر رسانه‌ای بوده که در یک و نیم سال اخیر به این پرونده فساد نپرداخته باشد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در تیرماه ۹۷ انباری متعلق به دختر وزیر سابق با عنوان شرکت «پخش توسعه دارویی رسا» در خلج آباد استان البرز کشف شد و باعث شد بخشی از پرونده تخلفات این شرکت در استان البرز دنبال شود.

یک منبع آگاه در رابطه با تخلفات صورت گرفته توسط مدیران بازداشت‌شده علوم پزشکی البرز گفت: درمورد رسیدگی به وضعیت انبار کشف‌شده در همان مقطع به‌منظور شمارش داروهای تاریخ‌مصرف گذشته و تعیین حجم تخلف، انبار مذکور به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با مسؤولیت «سیامک جبار نیا» تحویل داده شد، اما وی بدون شمارش داروها به استعلام از خود شرکت متخلف بسنده کرد و حجم تخلف را بر اساس اعلام شرکت متخلف حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نهاد قضایی اعلام کرد، گزارشی که بسیار پایین‌تر از حجم واقعی داروها بوده است.

این منبع آگاه ادامه داد: چندی بعد نیز انبار داروی مذکور بدون دستور مقام قضایی و خودسرانه از سوی سازمان غذا و داروی دانشگاه تحویل شرکت متخلف شده و به این واسطه حجم انبوهی از داروهای تاریخ‌مصرف گذشته از انبار خارج‌شده است.

وی افزود: دانشگاه پس از در اختیار گرفتن انبار از تعزیرات به کارشناسان مستقر در انبار هرروز صبح دستور می‌داد که پس از حضور نماینده شرکت، محل انبار را ترک و در پایان وقت اداری برای مهروموم حضور پیدا کنند، اتفاقی که توسط رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و منجر به مهروموم دوباره انبار مذکور شد.

گفته می‌شود بازداشت روز گذشته معاون سابق دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز که یکی از اتهامات وی در رابطه با این پرونده است بخش جدیدی از این پرونده را روشن خواهد کرد.

کد خبر 472468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha