مدیرکل کمیته امداد گیلان از اهدای ۹تخته فرش برای تهیه جهیزیه نوعروسان یتیم استان خبر داد.

تامین جهیزیه عروس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس اهرابی  ارزش این تخته‌فرش‌ها را ۲۷ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این تخته‌فرش‌ها برای جهیزیه نوعروسان یتیم ساکن در مناطق محروم اختصاص پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه کمک به ازدواج جوانان نیازمند یکی از اقدامات این نهاد است، بیان کرد: باید فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ترویج داده شود تا با جلوگیری از تجمل‌گرایی، جوانان بیشتری قادر به تشکیل زندگی مشترک باشند.

اهرابی  کمک و همراهی نیکوکاران در امر ازدواج جوانان را بسیار حائز اهمیت عنوان  کرد و افزود: نیکوکاران همواره در کمک به ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه نوعروسان در کنار کمیته امداد بوده‌اند.

وی همچنین به اهدای مهریه نوعروس رشتی برای بزرگ کردن یک دختر بچه  ۸ ساله که پدرش ۲ سال پیش فوت شده است، اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد گیلانبا قدردانی از اقدام انسان دوستانه این نوعروس افزود: وی پیش از مراسم ازدواج با موافقت همسرش به کمیته امداد امام مراجعه کرد و مهریه خود را بصورت ماهیانه برای نگهداری از یک دختر بچه هشت‌ساله به نام فاطمه اهداء کرد.

اهرابی با اشاره به اینکه این نوعروس پیش از این نیز از حامیان کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست کمیته امداد استان بود، اظهار کرد: این نوعروس همچنین در روز مراسم ازدواجش ۷۳ شاخه گل به ۷۳ کودک کار هدیه کرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به ایتام و فرزندان محسنین همواره مورد توجه هموطنان ما بوده است گفت: بسیاری از موارد شاهد بودیم که مردم نیکوکار مهریه، هزینه زیارت مجدد، هزینه خرید لوازم غیرضرور و موارد دیگر را برای کمک به محرومان به ویژه رفع مشکلات ایتام اهدا کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۱۶ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

کد خبر 472292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha