طرح اقدام تولید ملی مسکن از طرح‌های تامین خانه برای دهک‌های پایین جامعه است که در استان‌های مختلف کشور اجرا می‌شود.

طرح اقدام ملی مسکن

همشهری آنلاین: طرح اقدام تولید مسکن در خراسان جنوبی با شروع نام‌نویسی درسامانه این طرح، کلید خورد و این پروژه در همه شهرستان‌های این استان قابل اجراست.

به گفته «مهدی جعفری»، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی، سهمیه این طرح در این طرح ۲۴۴۹  واحد مسکونی است که ۱۳۸۲ واحد در بیرجند و بقیه در سایر شهرهای استان ساخته می‌شود. (فارس-آبان ۹۸)

 درمرحله نخست، ظرفیت استان تکمیل و ادامه ثبت‌نام‌ها به مرحله بعدی یعنی ۳۰ آذر موکول شد. دراین مرحله نیز بنا به گفته جعفری، نام‌نویسی‌ها فقط درشهرهای بیرجند، طبس و نهبندان امکان‌پذیر بود و شامل شهرهای دیگر نمی‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی افزود: به دلیل محدودیت زمین دولتی در این شهرها ظرفیت ایجاد شده برای نام‌نویسی نیز محدود است و پس از تکمیل ظرفیت سامانه نام‌نویسی بسته خواهد شد.

مردم امیدوار باشند

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهارکرد: این که گفته می‌شود ظرفیت‌ها تکمیل شده و امکان نام‌نویسی وجود ندارد به معنای بسته شدن پرونده ثبت نام‌ها نیست. ممکن است خیلی از شهروندان با این موضوع آشنایی نداشته باشند و همه چیز را تمام شده تلقی کنند، اما باید گفت که فرصت برای خانه دار شدن همچنان باقی است و مردم امیدوار باشند.

«جواد صمصامی» گفت: هنوز پالایش نهایی در خصوص پرونده‌های ثبت نامی انجام نشده‌است. به طور حتم بعد از پالایش پرونده‌ها دوباره فضا برای متقاضیان دارای شرایط فراهم خواهد شد. ما درحال تکمیل پرونده متقاضیان مسکن استان هستیم و هنوز کار ساخت و ساز عملیاتی نشده‌است.

وی ادامه داد. طرح اقدام ملی تولید مسکن به صورت رسمی در ۵ شهریورو به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری آغاز شد. در همان تاریخ  سهم خراسان جنوبی در این طرح ۱۰ هزار مسکن اعلام شده بود.

به دنبال تامین زمین

صمصامی بیان کرد :برهمین اساس سهم استان به قوت خود باقی‌است و تلاش‌ها برای تامین زمین‌های دولتی ادامه دارد. هرگاه زمین‌ها تامین شوند، ثبت نام ها از سر گرفته می‌شوند. به عنوان مثال در بخش نخست طرح برای ساخت ۲۴۴۹ واحد زمین تهیه شده بود که براساس همان ظرفیت امکان ثبت نام وجود داشت.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی یکی از شرایط ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن را سبز بودن فرم جیم متقاضیان اعلام کرد و گفت: این افراد نباید سابقه استفاده از تسهیلات دولتی برای مسکن را داشته باشند این درحالی‌است که ۷۰۰ متقاضی ای که در مرحله نخست ثبت نامه کرده‌اند، واجد شرایط نیستند و از فهرست این طرح حذف می شوند زیرا این  ۷۰۰ نفر فرم جیم آنها قرمز بوده است. به همین دلیل فرصت برای ۷۰۰ متقاضی دیگر فراهم است.

وی گفت: از آنجا که امکان دسترسی به سایت دراستان وجود ندارد، نمی توان آمار نام‌نویسی‌های مرحله دوم را اعلام کرد.

 رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان درپایان گفت:خراسان جنوبی تنها استانی است که توانسته پروژه مسکن مهرخود را با ساخت و تکمیل ۳۱ هزار واحد مسکونی به پایان برساند و تحویل متقاضیان بدهد.

کد خبر 472281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان جنوبی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha