سرپرست اداره محیط زیست شهرستان قدس از اقدامات مختلف این اداره در شرایط اضطرار آلودگی هوا با همکاری کلیه ادارات و نهادهای ذی‌ربط خبر داد.

رضا شايسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رضا شایسته، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان قدس ضمن اشاره به فعالیت‌های این اداره در شرایط اضطرار آلودگی هوا گفت: شهرستان قدس قطب شن و ماسه و آسفالت استان تهران است و یکی از معضلات مهم شرایط اضطرار هوا هم همین فعالیت معادن شن و ماسه و آسفالت و بتن است. یکی از محدودیت‌ها هم که طبیعتاً گذاشته می‌شود این است که اینها فعالیت نداشته باشند.

شایسته افزود: زمانی که مساله آلودگی هوا به وجود آمد، سریعاً ضوابط را ابلاغ کردیم و از آنها خواستیم که کلیه فعالیت‌هایشان را متوقف کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر که باعث می‌شود آلودگی هوای شهرستان تشدید شود این است که نخاله‌های ساختمانی شمال و شمال غرب و غرب تهران را در یکی از گودهای شهرستان قدس تخلیه می‌کنند و این وظیفه ما را سنگین کرده است. باید با کامیون‌های خاطی برخورد کنیم که از پلیس راهور شهرستان خواسته‌ایم با اینها برخورد کند و خودمان هم گشت شبانه‌روزی گذاشتیم که کارخانه‌های شن و ماسه و آسفالت به طور غیرقانونی کار نکنند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان قدس اعلام کرد: از چهارشنبه ۲۷ آذر که شرایط آلودگی هوا حاکم شد تا صبح شنبه ۳۰ آذر، چهار کارخانه بتن پلمب کردیم، دو کارخانه آسفالت، یک کارخانه شن و ماسه و یک مجموعه ذوب باتری. دو مورد آتش زدن ضایعات هم داشتیم که همکاران ما سریع رسیدند و خاموش شد.

شایسته تاکید کرد: از پلیس راهور خواستیم که در خصوص تردد کامیون‌ها برخورد قاطع داشته باشد و در خصوص خودروهایی که معاینه فنی ندارند هم برخورد کنند. از اتوبوسرانی خواستیم اتوبوس‌هایی که در پایانه‌ها مستقر هستند به صورت ایستاده موتورشان را روشن نگه ندارند و در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند. از شهرداری شهرستان هم خواستیم در بیلبردها و فضاهای اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص موارد زیست محیطی و بهداشتی اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشند. همچنین از اداره صنعت معدن تجارت هم خواستیم که واحدهای صنعتی به هیچ عنوان از سوخت غیرمجاز استفاده نکنند.

وی در پایان تصریح کرد: گشت‌های شبانه‌روزی محیط زیست شهرستان قدس تا چهارشنبه که هواشناسی اعلام کرده پایداری هوا و آلودگی ادامه دارد تدوام خواهد یافت. همکاران ما در منطقه هستند و جلسه‌ای هم در فرمانداری برگزار شد که ادارات ذیربط در آن حاضر بودند و از آن‌ها خواستیم تعامل و هماهنگی بیشتری بین ادارات باشد و آنها هم چشم و گوش ما باشند و اگر موردی در شهرستان دیدند سریعاً به ما اطلاع بدهند و ما سریعاً برسیم و معضل را کنترل یا رفع کنیم. به این ترتیب بخشی از مشکل نیروی انسانی ما هم رفع می‌شود چرا که محیط زیست از نظر نیروی اجرایی و کارشناسی واقعاً فقیر است و ادارات دیگر باید در کنار ما باشند.

کد خبر 472141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha