مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت که دولت برای جبران خسارات‌ وارد شده به راه‌های استان بر اثر سیل یک ساله اخیر، حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

بازسازی راه‌های سیل‌زده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباسعلی نجفی یکشنبه اول دی همزمان با روز راهداری اظهار داشت: در مجموع ۲ سیل گذشته حدود پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به راه‌های مازندران خسارت وارد کرد.  

وی با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاصی برای بازسازی مسیرهای آسیب‌دیده حدود ۱۵ درصد میزان خسارت‌ها را پوشش می‌دهد، افزود: با وجود اینکه سیل به ۸۰۰ نقطه و ۴۰ دستگاه ابنیه خسارت وارد کرد، با استفاده از تجهیزات و امکانات داخلی استان تردد در کمترین زمان در محورهای خسارت‌دیده برقرار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مسیرهای خسارت‌دیده مازندران از سیل مرمت شده است، گفت: اما ترمیم و بازسازی باقی مسیرها همچنان ادامه دارد که با کمک پیمانکاران داخلی در حال اجراست.

اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای نگهداری راه‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران همچنین اظهار داشت: وزارت راه در سال جاری برای مرمت و نگهداری ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی مازندران ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد.

نجفی ادامکه داد: در مجموع اعتبار مصوب نگهداری راه‌های مازندران در سال جاری به طور میانگین ۳۵درصد رشد یافت که این افزایش اعتبار در بخش ملی حدود ۵۰ درصد رسید.

به گفته وی حدود ۲۵۰ پروژه در بخش مرمت و نگهداری در سطح استان در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل مازندران با اعلام این که در حال حاضر ۳۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی مازندران از روشنایی برخوردار است، گفت که حدود ۱۲ درصد از روشنایی سطح‌ جاده‌های کشور در راه‌های استان مازندران ایجاد شد.

براساس آمار در هشت ماهه امسال ۴۳۲ میلیون تردد در جاده‌های مازندران انجام شد.

کد خبر 472138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha