رئیس اداره برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش البرز گفت: میز تخصصی سند تحول بنیادین در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش‌وپرورش این استان آغاز به کارکرد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا شکیبا یکشنبه اول دی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب آموزش‌وپرورش البرز تهیه و تدوین برش استانی سند تحول بنیادین است که با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ رونمایی شد.

تحقق سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش اهمیت بالایی دارد لذا میزهای تخصصی سند تحول بنیادین در البرز با این نگاه فعال شد.

وی با اشاره به این‌که ۳۷۰ برنامه برای سند تحول بنیادین برنامه‌ریزی‌شده است، اضافه کرد: این برنامه‌ها با رویکرد تعلیم و تربیت و با نگاه مهارت آفرینی، توسعه مهارت‌های ارتباطی و یا ایجاد فضای امید و نشاط در بین دانش‌آموزان دنبال می‌شود. شکیبا بیان داشت: سند تحول بنیادین یک اقدام بزرگ و مهم در وزارت آموزش‌وپرورش است که مهمترین هدف آن هدایت دانش‌آموزان به‌سوی حیات طیبه است.

رضا شکیبا ادامه داد: در این میزها به مجریان در راستای ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش آموزش‌های کارگاهی ارائه می‌شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش البرز تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نه یک شعار، بلکه نقشه راه برای آموزش‌وپرورش است و مسیر حرکت جمهوری اسلامی را برای رسیدن به ترازی که شایسته نظام مقدس است را ترسیم کرده است.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به آنچه مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به‌عنوان گام دوم مطرح کردند، شتاب‌بخشی به تحقق آنها از مسیر سند تحول بنیادین است.

شکیبا افزود: بر اساس انعطافی که در سند تحول بنیادین وجود دارد می‌توان از مسیر این سند، نظام آموزش‌وپرورش را به سمتی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند به‌عنوان چشم‌اندازی برای گام دوم انقلاب حرکت داد. در اجرای این سند به دنبال این هستیم تا فضا، تجهیزات و منابع ضروری و سخت‌افزاری آموزش‌وپرورش را فراهم کنیم و با استقرار نظام مدیریتی کارآمد، به راهکارهای مطلوب در فرایندهای تعلیم و تربیت دست‌یابیم.

 مهمترین عاملی که در سند تحول به‌عنوان عامل تحقق ساز مطرح‌شده نیروی انسانی و معلم است و بدون وجود یک معلم شایسته و باانگیزه مسیر تحقق اهداف سند تحول طی نخواهد شد.

شکیبا تأکید کرد: گام‌های سند تحول بنیادین طی سه سال در سه مرحله تدوین، زمینه‌سازی و اجرا تشکیل می‌دهد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

کد خبر 472106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha