رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افراد منع تحصیل شده دانشگاه آزاد را از گروه‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی اعلام کرد و تعداد آنها را بیش از ۱۳۴ نفر برشمرد و گفت که قانون برای همه اجرا می‌شود.

کیانوش جهانپور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو با موضوع منع تحصیل تعدادی از دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد این افراد بیش از ۱۳۴ نفر بوده است. این تعداد از سال ۹۶ تاکنون، برخلاف ضوابط و به انحای مختلف، در کلاس‌های رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد نشسته‌اند.

وی افزود: این تصمیم را شورای سنجش و پذیرش دانشجو گرفته است و تصمیمی نیست که در یک وزارتخانه اتخاذ شده باشد، بلکه در این شورا با پیگیری‌های وزارت بهداشت و بررسی‌هایی که به عمل آمده، این تصمیم اخذ شده است.

جهانپور یادآور شد: تصمیمی که در شورا اتخاذ شده است، دقیقا عطف به قانون و مقررات است. در قانون آمده است که هر فردی برخلاف مقررات و ضوابط و به طرق گوناگون و بدون داشتن حد نصاب یا شرایط لازم به دانشگاه برود یا تغییر رشته داده باشد، منع تحصیل می‌شود.

وی اظهار کرد: از سال ۹۶ بیش از ۱۳۴ نفر بوده‌اند، اما این مصوبه شامل موارد قبل از سال ۹۶ و حتی بعد از آن نیز می‌شود. متاسفانه مواردی از این دست موجب ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان و کاهش سرمایه اجتماعی نظام آموزشی کشور می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: بدون شک همه دستگاه‌های مسئول به‌ویژه وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری خواهند کرد و عزم جدی برخورد با هرگونه بی‌عدالتی، نابرابری و نقض قوانین در هر جایی که صورت گرفته باشد، وجود دارد. این مطالبه و انتظاری است که امروز مردم، جوانان و دانشجویان به طور خاص از مسئولین دارند و در حوزه آموزش قطعا این انتظار پررنگ‌تر است و همه دستگاه‌های مسئول باید به این انتظار پاسخ مثبت و درستی دهند.

وی ادامه داد: این اقدام یکی از کارهایی است که در ماه‌های اخیر در راستای عدالت آموزشی انجام شده و امیدواریم تداوم یابد. جهانپور تاکید کرد: آنچه مشخص است این‌که نشستن این افراد و همچنین افرادی قبل از آن برخلاف ضوابط بر صندلی‌های این رشته‌ها، خلاف مقررات بوده و از تاریخ این مصوبه به نوعی از تحصیل منع می‌شوند و این‌که در آینده چگونه می‌توانند وارد دانشگاه شوند تابع مقررات است.

وی در پاسخ به این پرسش که این افراد دانشجوی دانشگاه آزاد هستند و آیا دانشگاه آزاد الزامی برای اجرای این منع تحصیل دارد یا خیر، گفت: دانشجوی دانشگاه آزاد در کشور ایران دانشجو است و ضوابط و مقررات پذیرش دانشجو در ایران برای همه یکسان است. ما جزایر جداگانه در ایران نداریم که قوانین متفاوت داشته باشند. بعید هم می‌دانم دانشگاه آزاد چنین نگاهی داشته باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: قطعا مدیریت دانشگاه آزاد هم به دنبال برقراری عدالت و رعایت قوانین است.

کد خبر 472049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    دانشگاه ازاد شهرستان بافت استان کرمان بدون توجه به رتبه خیلی راحت دکتری تخصصی دامپزشکی سال ۹۵ گرفته این یعنی بی عدالتی باید جلوی این افراد گرفته شود ودر روی صندلی که حقشان هست باشند