شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

«شب دراگو شْتامبوک» برگزار می‌شود.

شبي براي شاعر كروات


شب دارگو شتامبوک

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم امروز (شنبه ۳۰ آذر) از  ساعت ۵ عصر  در تالار فردوسی خانه‌اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات‎الهی، بوستان ورشو برپا خواهد شد.

 دراگو شْتامبوک - شاعر کروات -، ابتهاج نوایی - مترجم شعرها -  و علی دهباشی از سخنرانان این مراسم هستند. رونمایی از دفتر شعر «دراگو شتامبوک» با نام «دماوند، از آن‌سوی دریا» از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

در خبر برگزاری این مراسم  آمده است:  «دراگو شْتامبوک» متولد ۱۹۵۰  در  کروآسی است.  او مدتی را به عنوان دیپلمات و سفیر کرواسی در انگلستان، هندوستان، سریلانکا، مصر و دیگر کشورهای عربی، برزیل، ژاپن و کره جنوبی سپری کرده و در حال حاضر سفیر کرواسی در ایران است.  دراگو شْتامبوک، پس از شاعر بوسنیایی‌تبار، اِنِس کیشویچ، دومین شاعر از منطقه بالکان است. او  عضو انجمن نویسندگان کرواسی و انجمن قلم کرواسی، انگلستان و ژاپن نیز هست و تا کنون بیش از ۷۰ کتاب شعر، زبانشناسی، جُنگ ادبی و ترجمه از او منتشر شده است.
 امپراطور ژاپن در سال ۲۰۱۹ میلادی نشان «طلوع خورشید با ستاره طلایی و نقره‎ای» را به او اعطاکرده است.

شتامبوک پایه‌گذار همایش شعر و زبان به نام کرواِیشیا رِدیویوا در شهر سِلتسه در کرواسی نیز  است که چندی پیش از سوی یونسکو به عنوان میراث معنوی جهانی به ثبت رسیده است.

کد خبر 471811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha