مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: واحدهای عرضه لباس‌های مستعمل و دست‌دوم (تاناکورا) و دست‌فروشان عرضه‌کننده این نوع البسه در استان جمع‌آوری می‌شوند.

تاناکوراهای همدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب مومیوند در نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان گفت: ۸۵ واحد عرضه لباس دست دوم در همدان فعال بودند که این تعداد امسال به ۴۰ واحد کاهش یافت.

وی ادامه داد: تکلیف ستاد و کمیته های مسئول بر این است که متصدیان این ۴۰ واحد تغییر شغل بدهند که انتظار می‌رود در زمینه تغییر مشاغل این افراد همکاری صورت گیرد.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان اظهار کرد: لباس‌های دست دوم علاوه بر قاچاق، مشکل جدی بهداشتی دارد بنابراین باید نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کرد.

مومیوند اضافه کرد: ۵ تن و ۸۴۰ کیلوگرم لباس دست دوم به ارزش ۵ میلیارد ریال ۹ ماهه سال گذشته کشف شد و این آمار امسال به ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم به ارزش ۳ میلیارد ریال رسید.

وی با بیان این‌که باید عرضه لباس دست دوم به صفر برسد ادامه داد: کمیسیون مبارزه با  قاچاق کالا و ارز  نسبت به طرح این موضوع در کمیته فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: برخی دست فروشان نیز در پیاده روها به عرضه لباس دست دوم اقدام می‌کردند که شهرداری نباید اجازه این کار را بدهند.

مومیوند بیان کرد: بیشترین محموله لباس دست دوم در جنوب کشور بارگیری و به غرب کشور آذربایجان غربی و مهاباد می‌رود.

وی گفت: در ماده ۱۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا تکلیف دستگاه تبلیغی، آموزشی و پژوهشی در زمینه قاچاق کالا مشخص شده است که برنامه فرهنگی، آموزشی و تحقیقات ترویجی با هدف ارتقای فرهنگ عمومی برای گرایش به خرید کالای داخلی و کاهش قاچاق کالا باید صورت گیرد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان اظهار کرد: ۱۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق ۹ ماهه امسال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 471801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha