معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از تدوین برنامه‌ای برای پاسخگویی به زلزله تهران با همکاری سازمان امداد و نجات کشور خبر داد.

اسكان هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ابراهیم تاجیک نوری، معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران در این باره گفت: در حال حاضر ۴ پایگاه پشتیبانی عملیات امدادی ویژه در رباط کریم، آزادراه تهران-قم، پاکدشت و دماوند احداث شده است که مساحت هر پایگاه ۱۵ هکتار است. در همه پایگاه‌ها نیز اقدام به ایجاد و تجهیز انبار کرده‌ایم تا در موقع بحران از آنها استفاده کنیم.  

تاجیک نوری افزود: با همکاری سازمان امداد و نجات کشور برنامه‌ای را برای پاسخگویی به زلزله تهران تدوین کرده‌ایم که در این طرح از تجربیات پیشکسوتان و دانشگاهیان جمعیت هلال احمر استفاده و برنامه را برای دولت ارسال کرده‌ایم تا با تامین هزینه‌های مالی بتوانیم اقدام به تجهیز مناسب لجستیکی و پشتیبانی خود با توجه به خطرات پیشرو کنیم.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران در ادامه گفت: با توجه به جمعیت ساکن ۸ الی ۹ میلیون نفری در شهر تهران، سازمان‌های امدادی هر چقدر هم که انبار مواد غذایی داشته باشند، نمی‌توانند پاسخگوی نیاز مردم باشند زیرا که در مواقع بحران مردم به دلیل نگرانی درباره امنیت غذایی خود چند برابر بیشتر نیاز خود را اعلام می‌کنند بنابراین اولویت ما در این قضیه آموزش مردم است.

تاجیک نوری با اشاره به این نکته که زلزله یک پدیده طبیعی است و امر غیرطبیعی عدم آمادگی ماست، گفت: در خیلی از موارد به دلیل ضعف آموزشی شهروندان، شاهد تصمیم‌گیری احساسی آنها در لحظه مواجهه با خطر هستیم که به همین منظور طرح «هر خانواده یک امدادگر» را دست اقدام داریم.

وی افزود: در این طرح به طور خلاصه ایجاد خانه هلال احمر در روستاها، یاددهی آموزش‌های لازم امداد و نجات به سربازان در پادگان‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعی سرای محلات به منظور آموزش شهروندان تهرانی و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح مساجد را در دستور داریم تا بتوانیم به هدف این طرح که آگاه‌سازی خانواده‌ها است، دست پیدا کنیم.

تاجیک‌پور درباره برنامه کمک‌رسانی سایر استان‌ها به تهران نیز اشاره و بیان کرد: با تصویب طرح جدید بر حسب اولویت، استان‌های امدادرسان به سه بخش جانشین، پیشتاز و معین تقسیم‌بندی می‌شوند که علاوه بر مشخص بودن شرح وظایف و محل استقرار هر استان در تهران، هر شش ماه یک بار نیز اطلاعات آنها را بروز رسانی می‌کنیم تا در جریان تغییرات به وجود آمده در استان تهران باشند.

کد خبر 471735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha