سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح آزمون وسع کسانی که توانایی کافی برای پرداخت حق بیمه ندارند، به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

بیمه سلامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قیصر حافظی  افزود: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شده، بیمه برای تمامی مردم از طریق آزمون وسع اجباری شده و ثبت‌نام افراد بدون پوشش بیمه در این طرح انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب آزمون وسع افراد به ۳ سطح دسته‌بندی می‌شوند که خانوارهای واقع در دهک‌های اول تا سوم از پرداخت حق بیمه معاف هستند و به صورت رایگان بیمه می‌شوند، اما برای سطوح چهارم تا دهم قانون، پرداخت بخشی از حق بیمه از سوی بیمه‌شونده را الزامی کرده است.  

حافظی تحقق عدالت در سلامت را از مهمترین اهداف آزمون وسع اعلام کرد و گفت: حدود نیمی از بیمه‌شدگان سلامت در استان در دهک‌های اول تا سوم قرار دارند.  

سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، الکترونیکی کردن خدمات را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و افزود: تا سال ۱۴۰۰ ارائه تمامی خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.  

حافظی شفافیت برنامه‌های بیمه سلامت را از جمله دستاوردهای الکترونیکی کردن خدمات دانست و بیان کرد: این برنامه علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه کاغذ انجام فرایند امور بیمه شدگان را به کمترین زمان کاهش می‌دهد.  

وی تعداد بیمه‌شدگان سلامت در استان را ۶۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: خدمات‌رسانی به مردم در حال انجام است و در استان تخلفاتی نظیر زیرمیزی یا مشکلات کمبود دارو را نداریم.  

حافظی سامانه ۱۶۶۶ را راه ارتباطی مردم با نهاد بیمه سلامت اعلام کرد و افزود: این سامانه با وجود کارکردی که دارد اما کمتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.  

وی بیان کرد: بیمه سلامت در حوزه ارتقای سلامت و توانمندسازی بیمه‌شدگان و ارزیابی مدیران جزو دستگاه‌های پیشرو به شمار می‌رود.  

پوشش بیمه سلامت و همگانی در شمار بزرگ‌ترین طرح‌های اجتماعی دولت یازدهم و دوازدهم است که توانست سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و سبببسط عدالت اجتماعی شود.  

اجرای این طرح باعث شد دغدغه عده کثیری از مردم نیازمند برطرف شده و رضایتمندی گسترده‌ای را در سطح عمومی کشور ایجاد کند، به‌نحوی که میزان رضایتمندی بیمه شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد گزارش شده است.

کد خبر 471702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha