معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان، باغداران و دامداران این استان تا ۳۰ آذر نسبت به بیمه کردن محصولات خود مهلت دارند.

بیمه محصولات کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رامین موسی‌خانی افزود: با توجه به مخاطره آمیز بودن شرایط تولید در بخش کشاورزی و فعالیت توام با ریسک که به طور معمول سالانه استان زنجان با خسارت‌هایی همچون سرما زدگی، سیل، تگرگ و غیره مواجه است، بیمه محصولات کشاورزی ضروری است.

وی تاکید کرد: از طرفی با توجه به اینکه بیمه کشاورزی به عنوان سازو کار مشارکت در ریسک محسوب می شود  بنابراین کشاورزان و باغداران  باید تا پایان آذر ماه نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

 معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون در بیمه دام نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته شاهد رشد ۱۳۳ درصدی و محصولات زراعی در برخی محصولات مانند کلزا نیز رشد ۱۳۷ درصدی هستیم.

موسی خانی اظهار کرد: امسال طرح های بیمه‌ای تجمیعی ترجیحی که دارای حداکثر تعهد بالاست اضافه شده و همچنین امکان شرایط تخفیف و تقسیط حق بیمه نیز وجود دارد.

 وی  بیان کرد: کشاورزان، باغدارن و دامداران برای مبلغ بیشتر از ۵ میلیون ریال در محصولات زراعی و  ۱۰ میلیون ریال برای باغی ودام می توانند از امتیاز تقسیط حق بیمه  استفاده کنند.

معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: در صورتی که کشاورزان و باغداران در سال زراعی گذشته خسارتی دریافت نکرده اند نیز از امتیاز تخفیف ۲۰درصدی برخوردار می شوند.

موسی خانی افزود: کشاورزان، باغداران و دامداران هر چه سریع‌تر در مدت باقی‌مانده تا مهلت تعیین‌شده با مراجعه به شعب و نمایندگی‌های بیمه‌ای نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

کد خبر 471664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha