مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: ویژه برنامه گذر یلدایی در آستانه فرارسیدن شب یلدا در پیاده راه فرهنگی میدان آزادی این شهر برپا شده و تا دوم دی ماه ادامه خواهد یافت.

پیاده راه یلدا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد درافشانی جمعه ۲۹ آذر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایجاد نشاط اجتماعی و نهادینه کردن آداب و رسوم و آیین کهن ایران زمین در میان شهروندان به ویژه نسل جدید از جمله اهداف برگزاری این ویژه برنامه است.

وی اظهار داشت: یلدا یا شب چله بهترین فرصت است تا خانواده‌ها فارغ از فضای مجازی، اوقات شادی را در کنار خانواده سپری کرده و خاطرات خوش و شیرینی را برای یکدیگر رقم بزنند.

درافشانی ادامه داد:در سال گذشته برپایی گذر یلدایی در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر قزوین با استقبال شهروندان مواجه شد به همین دلیل امسال نیز برای برپایی این جشن اقدام کردیم.

وی افزود:در گذر یلدایی، برنامه‌های متنوع و مفرح فرهنگی نظیر تئاتر خیابانی با محتوای آداب و رسوم یلدایی، برنامه نقالی و شاهنامه خوانی،  دف نوازی، حضور گروه‌های مختلف هنری و آوایی و مسابقه نقاشی با برگ‌های پاییزی برای شهروندان اجرا خواهد شد.

درافشانی گفت: همچنین اجرای بازی‌های قدیمی و سنتی لی لی، یک قل دو قل و طناب کشی ویژه دانش آموزان، اجرای برنامه سنتی و آئینی به همراه ساز و دهل و مسابقه حافظ خوانی و اهدای جوایز یلدایی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه شهر فرهنگ و برنامه آئینی با حضور ننه سرما، رادیو یلدا و ارتباط مستقیم با رادیو شهر، چیدمان سفرهای یلدایی، عکاسخانه یلدایی و ... در گذر یلدایی اجرا خواهند شد.

کد خبر 471581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha