رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در بیستمین نمایشگاه ملی پژوهش، فناوری و فن بازار ۱۵ قرارداد فروش محصولات شرکت‌های پارک علم و فناوری استان به امضاء رسید.

پژوهش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل پیرعلی جمعه ۲۹ آذر در گفت‌ وگو با خبرنگاران افزود: این قراردادها به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال و در راستای حمایت از تجاری‌سازی و فروش دستاوردهای پژوهشی و فناورانه مراکز دانشگاهی و فناوری استان چهارمحال و بختیاری انجام گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این قرادادها در محل غرفه وزارت علوم، تحقیقات و  فناوری و با حضور نمایندگان وزارتخانه و پارک علم و فناوری بین صاحبان فناوری به عنوان فروشنده و خریداران فناوری منعقد شده است، تصریح کرد: در این قراردادها محصولات فناورانه ۸ شرکت از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری به فروش می‌رسد.

پیرعلی افزود: این محصولات شامل حوزه‌های طراحی، ساخت و راه‌اندازی خط تولید خوراک دام، طیور و آبزیان، سامانه قرائت و صدور قبض آب، طراحی و ساخت زیپ‌لاین، شبیه‌سازی آزمایشگاهی، تجهیزات خط تولید صنعتی و تجهیزات برق قدرت و اینورتر متصل به شبکه است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین بنا بر اعلام وزارت علوم تحقیقات و فناوری مقرر شده است جمعا ۲۰ میلیارد ریال یارانه حمایتی بلاعوض به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که توانسته‌اند در این نمایشگاه محصولات خود را به فروش برسانند اختصاص یابد.

بیش از ۸۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند. طی سالهای اخیر بیش از ۲۶۰ دانش فنی در این استان تولید،  بیش از ۱۰۰ دانش فنی تجاری‌سازی و ۱۰۰ اختراع ثبت شده است.

بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار از ۲۶ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا شده است و امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بیش از ۳۵۰ مرکز تحقیقاتی و علمی پارک علم و فناوری و شرکت های دانش‌بنیان وابسته به این حوزه آخرین یافته‌های خود را ارائه کرده‌اند.

کد خبر 471570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha