پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا چهارشنبه آینده در حالی کریسمس را به بریتانیایی‌ها تبرک خواهد گفت که سال ۲۰۱۹ میلادی یکی از دشوارترین سال‌های دوران سلطنت طولانی او بوده است.

ملكه اليزابت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، ملکه ۹۳ ساله بریتانیا در ۱۲ ماه گذشته با دشواری های زیادی روبه‌رو بود. از جمله این مشکلات می توان به هشدار پلیس به شاهزاده فیلیپ، همسر ۹۸ ساله الیزابت دوم به دلیل تصادف رانندگی، علنی شدن اختلاف شاهزاده ویلیام با شاهزاده هری و رسوایی شاهزاده اندرو، پسر دوم ملکه بریتانیا به دلیل ارتباط با جفری اپستاین، میلیاردر آمریکایی اشاره کرد.

ملکه الیزابت پیش از این سال ۱۹۹۲ میلادی را «سال وحشتناک» (Annus horribilis) خوانده بود. در آن سال سه فرزند ملکه بریتانیا از جمله شاهزاده چالز، ولیعهد بریتانیا از شریک زندگی خود جدا شدند. اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا همچنین در آن سال شاهد وقوع آتش سوزی در قلعه وینزر بودند. در این آتش سوزی به اقامتگاه ملکه الیزابت خسارت زیادی وارد شد.

اکنون بسیاری از صاحبنظران بر این باور هستند که سال ۲۰۱۹ می تواند «دومین سال وحشتناک» یا «سال سیاه» برای ملکه بریتانیا نام بگیرد.

پنی جونور، شرح حال نویس خاندان سلطنتی بریتانیا در این مورد می گوید: «واضح است که او [ملکه] بار دیگر از آن عبارت [سال وحشتناک] استفاده نخواهد کرد اما حدس می زنم که از برخی جنبه ها سال جاری بدتر از آن سال بوده است. »

شاهزاده فیلیپ که از سال ۱۹۴۷ تاکنون شریک زندگی الیزابت دوم است، در ماه ژانویه سال جاری میلادی در جریان یک تصادف رانندگی در نزدیکی یکی از املاک خاندان سلطنتی مجروح شد. هرچند جراحت شاهزاده فیلیپ جدی نبود اما این حادثه باعث شد که همسر ملکه بریتانیا از پلیس به دلیل رانندگی بدون بستن کمربند ایمنی اخطار بگیرد.

شاهزاده فیلیپ به دنبال این حادثه رانندگی تصمیم گرفت که گواهینامه رانندگی خود را به پلیس راهنمایی و رانندگی پس بدهد.

از سوی دیگر شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا در سال جاری میلادی بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که با شاهزاده ویلیام، برادر بزرگتر خود اختلاف پیدا کرده است. موضع گیری رسانه‌ها علیه مگان مارکل، دوشس ساسکس و همسر شاهزاده هری نیز باعث شد تا این زوج تصمیم به شکایت از چند روزنامه بگیرند.

تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا مبنی بر تعلیق پارلمان در ماه سپتامبر نیز باعث شد تا پای ملکه بریتانیا به یک مناقشه سیاسی و حقوقی باز شود. الیزابت دوم براساس توصیه بوریس جانسون با تعلیق پارلمان موافقت کرده بود. این در حالی است که این تصمیم در نهایت از سوی دیوان عالی بریتانیا «غیرقانونی» تشخیص داده شد.

با این حال رسوایی ارتباط شاهزاده اندرو، دومین پسر ملکه بریتانیا با جفری اپستاین بدون شک سخت‌ترین روزهای سال ۲۰۱۹ را برای ملکه بریتانیا رقم زد. شاهزاده اندرو متهم شد که با واسطه گری جفری اپستاین با یک دختر نوجوان ۱۷ ساله ارتباط جنسی داشته است.

مصاحبه ماه نوامبر شاهزاده اندرو با «بی بی سی» که قرار بود به بهبود وجهه پسر ملکه کمک کند از سوی رسانه‌ها یک «فاجعه» لقب گرفت. شاهزاده اندرو به دنبال این مصاحبه مجبور به کناره گیری از وظایف سلطنتی خود شد.

کد خبر 471457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha