سرپرست فرمانداری بوکان گفت: ۶۵ درصد روستاهای این شهرستان با پشتیبانی استانداری آذربایجان‌غربی زیر پوشش بیمه حوادث و آتش‌سوزی قرار گرفته‌است.

بیمه حواث

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، لقمان خسروپور پنج‌شنبه بیست و هشتم آذر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان در استان آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به لزوم ایمن‌سازی اماکن در مناطق روستایی اظهار داشت: نباید از ایمن‌سازی اماکن غافل شویم که در این راستا بازرسی از اماکن عمومی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های مرتبط و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید در مواقع بروز بحران آمادگی لازم را داشته باشند و به صورت واکنش سریع وارد عمل شوند.

خسروپور گفت: بخشداران بخش مرکزی و سیمینه به عنوان مسئولان کمیته بحران در روستاها باید در اسرع وقت در همه روستاهای دارای دهیاری کمیته پیشگیری از بحران تشکیل دهند و در شرایط خاص خود دهیاران با هماهنگی بخشداران اوضاع را مدیریت کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان با تاکید بر آمادگی کامل مجموعه مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: باید آمادگی کامل جهت اسکان مسافران در شرایط بحرانی وجود داشته باشد و تدابیر لازم جهت ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و رفع گره‌های ترافیکی در روزهای برفی ایجاد شود.

وی با اشاره به گلایه شهروندان از وجود صف‌های طولانی و نبود نظارت بر توزیع گاز مایع از سوی متولیان امر، گفت: متاسفانه کمبود گاز مایع در شهر بوکان محسوس است و کماکان ضعف نظارت را در این امر به خوبی دیده می‌شود.

«خسروپور»، اضافه کرد: اولویت ما تامین گاز مایع خانوارها در سطح شهرستان است و به جد پیگیر این مهم نیز هستیم و در اجرای این کار هیچ‌گونه کم‌کاری قابل قبول نیست.

وی بر بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش کم باران در سال زراعی جاری کشاورزان باید بیمه محصولات خود را جدی بگیرند و محصولات خود را بیمه کنند.

در این مراسم هریک از مسئولان شهرستان به بیان دیدگاه و نظرهای خود پرداختند.

بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در جنوب استان واقع است.

کد خبر 471427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha