چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال ۴۰ هزار دانش‌آموز مازندران به سن تکلیف رسیدند که برای تمامی آنها در مدارس مراسم "جشن عبادت" برگزار شد.

جشن تکلیف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شعبانی چهارشنبه بیست و هفتم آذر گفت: از این ۴۰ هزار دانش‌آموز حدود ۲۲ هزار نفر دختران ۹ ساله پایه سوم ابتدایی و ۱۸ هزار دانش آموز نیز تازه تکلیفی‌های پسر ۱۵ ساله پایه هشتم هستند.

وی افزود: جشن تکلیف برای دانش‌آموزان به مدت پنج روز در تمامی مدارس مازندران برگزار شد و امروز آخرین روز از برگزاری جشن تکلیف است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران برگزاری مسابقات قرآنی، کتابخوانی، نماز و دیگر مسابقات فرهنگی را از جمله برنامه‌های مدارس سراسر استان برای برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان عنوان کرد.

شعبانی همچنین از اهدای جوایز نفیس همچون قرآن، سجاده و چادر نماز به دانش‌آموزان دختر در این مسابقات خبر داد و گفت: برای دانش‌آموزان پسر نیز هدایایی در نظر گرفته و اهدا شد.  

وی همچنین به محتوای جشن تکلیف یا جشن عبادت اشاره کرد و گفت: جشن تکلیف همه ابعاد فرزندان ما را شامل می‌شود و نباید صرفا از فردا وظیفه این دانش‌آموزان را در نماز و قرآن خواندن خلاصه کرد.

به گفته معاون آموزش و پرورش مازندران قرآن و نماز باید جزو جدایی‌ناپذیر در تربیت فرزندان‌مان باشد، اما در کنار آن مسئولیت‌پذیری، پرورش فرهنگی در تمام زمینه‌ها و جلوگیری از آسیب‌پذیری اجتماعی نیز از اولویت برخوردار هستند.

مازندران دارای ۵۳۶ هزار دانش‌آموز است که در چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه در حال تحصیل هستند و از این تعداد ۴۴ هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی و ۴۰ هزار دانش‌آموز در پایه هشتم تحصیل می‌کنند.

کد خبر 471298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha