چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

فیلم سینمایی «پینوکیو» به کارگردانی متئو گارونه نخستین بار در دنیا در بخش نمایش‌های ویژه هفتادمین جشنواره برلین روی پرده می‌رود.

فيلم سينمايي پينوكيو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برلیناله، برنامه‌ریزان جشنواره برلین از این دوره تصمیم گرفتند فیلم‌های بخش خارج از مسابقه را در بخشی جداگانه به نمایش بگذارند و بخش نمایش‌های ویژه برلیناله را با همین هدف راه انداختند. اولین مهمان این بخش «پینوکیو» ساخته گارونه از ایتالیاست که روبرتو بنینی، سینماگر و بازیگر نامدار و برنده اسکار در آن نقش پدر ژپتو را ایفا می‌کند.

«پینوکیو» ساخته فیلمساز ۵۱ ساله ایتالیایی و روایتی تازه از داستان مشهور کارلو کولودی است که پیش از این ده‌ها فیلم و سریال و کارتون بر اساس آن ساخته شده است. گارونه که بیشتر با «گومورا» شناخته می‌شود، در تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود یک فانتزی ۱۲۵ دقیقه‌ای ساخته و بر اساس آنچه در سایت معتبر imdb آمده، قرار است روز پنجشنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ در سینماهای ایتالیا به نمایش درآید.

فدریکو ایلاپی نقش اصلی را در «پینوکیو» ایفا می‌کند و علاوه بر بنینی در نقش پدر ژپتو بازیگرانی چون روکو پاپالئو در نقش گربه، ماسیمو چکرینی در نقش روباه و مارین واکت در نقش فرشته مهربان در آن حضور دارند.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم برلین ۲۰ فوریه تا اول دسامبر برگزار می‌شود و برنده خرس طلایی افتخاری امسال بانو هلن میرن، بازیگر برنده اسکار است. این جایزه روز ۲۷ فوریه در کاخ برلیناله به میرن اهدا می‌شود.

کد خبر 471238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha