مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: ۷۰۰ فقره تسهیلات برای مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن روستاهای رفسنجان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در شهرستان رفسنجان اعطا می‌شود.

بازسازی واحد مسکونی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد اظهار کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی منازل روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در شهرستان رفسنجان که خوشبختانه سه شهر زیر ۲۵ هزار نفر در رفسنجان قرار دارند جلسه ای با فرماندار و بخشداران و مجموعه بانک‌های رفسنجان داشتیم و در این جلسه از ظرفیتی که در بنیاد مسکن وجود دارد که به ازای هر خانه ای بخواهیم احداث کنیم ۴۰ میلیون تومان با تسهیلات کارمزد ۵ درصد و کمک‌های بعدی که انجام دهیم سخن به میان آورده شد تا تلاش کنیم بافت فرسوده‌ای که در روستاها است و خانه‌های خشت و گلی را نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: رفسنجان شهری مهاجرت پذیر است و جوانان این شهرستان احتیاج به مسکن دارند لذا ما تلاش کنیم این تسهیلات ارزان‌قیمت را در اختیارشان بگذاریم و به آنها کمک کنیم که یکسری منازل مقاوم و نوساز و با کیفیت جدید در شهرستان احداث کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در ادامه گفت: مقرر شد با تلاش فرماندار، بخشداران و اداره بنیاد مسکن استان کرمان به یک عددی برسیم که با حضور مسئولین کلنگ احداث این منازل را به زمین بزنیم.

سلطانی‌نژاد در خصوص شرایط این تسهیلات توضیح داد: اراضی اگر زمین مسکونی دارند فقط پروانه ساختمانی نیاز است و احتیاج به شرایط دیگری ندارد و متقاضیانی که قبلاً ما زمین در اختیار آنها قرار داده بودیم نیز مشمول طرح می‌شوند یعنی زمین داشته باشند و پروانه ساختمانی بگیرند که ما و بانک‌ها مشکل آنها را حل خواهیم کرد.

وی افزود: ۷۰۰ فقره تسهیلات برای مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن روستاهای رفسنجان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در شهرستان رفسنجان اعطا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در خصوص اختصاص سهمیه آسفالت‌های روستا نیز گفت: مسئله قیر هنوز حل نشده و هنوز هیچ دستگاهی اعتبار قیر را دریافت نکرده و برنامه‌ریزی‌های آن را به اتفاق فرمانداران و بخشداران انجام دادیم و به محض آغاز کار به تناسب ظرفیت‌های استان مانند سال‌های قبل عمل خواهد شد. سال گذشته در بخش آسفالت در رفسنجان خیلی خوب اقدام شد.

کد خبر 471188
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha