رئیس جمهوری آمریکا با نوشتن نامه‌ای شش صفحه‌ای و شدیداللحن به نانسی پلوسی، دموکرات‌ها را به سوء استفاده از قدرت و راه انداختن جنگی آشکار علیه دموکراسی آمریکایی در موضوع استیضاح متهم کرد.

دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این نامه در آستانه رای‌گیری کنگره برای آغاز رسمی استیضاح ترامپ منتشر شده که می‌تواند او را به سومین رئیس‌جمهوری استیضاح‌شده در تاریخ ایالات متحده تبدیل کند. برخی کارشناسان اقدام‌های اخیر ترامپ را دست و پا زدن او برای منحرف کردن روند استیضاح و سنگ‌اندازی جلوی پای نمایندگان دموکرات ارزیابی می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه تند و تیز خود به نانسی پلوسی (رئیس کنگره) نمایندگان حزب دموکرات و معماران استیضاح را به زیر پا گذاشتن سوگند نمایندگی، تلاش برای گذر کردن از قانون اساسی و سخیف کردن واژه زشت استیضاح متهم کرده است. در عین حال، او مدعی است دموکرات‌ها با اعلام استیضاح جنگی آشکار علیه دموکراسی آمریکایی آغاز کرده‌اند و مخالفان هم می‌گویند ترامپ از قدرت به سود خود سوءاستفاده کرده و مقابل اقدام‌های کنگره ایستاده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا که پس از لو رفتن متن گفتگوی خود با ولودیمیر زلینسکی، همتای اوکراینی‌اش به شدت تحت فشار مخالفان قرار گرفته، در پایان نامه شش صفحه‌ای تاکید کرده است این متن را برای ثبت در تاریخ نوشته است: «۱۰۰ سال پس از این وقتی مردم به این ماجرا نگاه می‌کنند می‌خواهم درک کنند و این اتفاق دیگر هرگز برای یک رئیس جمهوری دیگر آمریکا تکرار نشود.»

با این حال، انتظار می‌رود رای‌گیری برای آغاز رسمی استیضاح ترامپ روز چهارشنبه در کنگره انجام شود. هر چند میک مک‌کانل، نماینده ارشد جمهوریخواهان در سنا روز سه‌شنبه مانع اقدام دموکرات‌ها برای فراخواندن شاهدان بیشتر به کنگره برای شهادت دادن علیه رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

کد خبر 471044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha