همشهری آنلاین: رییس جمهور منتخب روسیه نسبت به احتمال عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو(سازمان پیمان اتلانتیک شمالی) هشدار داد.

به گزارش بی بی سی، دیمیتری مدودف در مصاحبه با فاینانشال تایمز چاپ لندن ضمن اشاره به ناخرسندی روسیه نسبت به عضویت دو کشور یاد شده در ناتو گفت: چنین اتفاقی می‌تواند بر امنیت اروپا تاثیر بگذارد.

مسئله عضویت گرجستان و اوکراین در ناتو، در اجلاسی که در روز‌های 2 تا 4 آوریل در بوخارست پایتخت رومانی برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری منتخب روسیه در پاسخ  به سؤالی درباره روابط بریتانیا و روسیه که اخیراً به تیرگی گراییده است، گفت: آماده‌ام که زمینه‌های همکاری‌های همه جانبه میان دو کشور را مجدداً برقرار کنم.

مدودف که در انتخابات اخیرریاست جمهوری روسیه به یک پیروزی قاطع دست یافته اعلام کرده است که به سیاست‌های ولادیمیر پوتین رییس جمهوری کنونی روسیه در عرصه داخلی و خارجی ادامه خواهد داد.

به رغم هشدار رییس جمهوری منتخب روسیه نسبت به عضویت گرجستان در ناتو پرواز‌های مستقیم میان این دو کشور که از 18 ماه پیش به حالت تعلیق درآمده بود، مجدداً بر قرار می‌شود. پرواز مستقیم میان این دو کشور به دلیل ایراد اتهامات جاسوسی به گرجستان از سوی روسیه لغو شده بود.

قرار است روز سه شنبه 25 مارس یک هواپیمای مسافربری از تفلیس پایتخت گرجستان به مقصد مسکو پایتخت روسیه پرواز کند.

کد خبر 47091

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز