ژنرال پرویز مشرف که برای پیگیری روند درمان خود در دبی به سر می‌برد، در دادگاهی ویژه در اسلام‌آباد به اتهام خیانت به قانون اساسی به مرگ محکوم شد.

پرويز مشرف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، سه قاضی دادگاه ویژه در پایتخت برای رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان حکم مرگ صادر کردند. او پس از یک کودتای نظامی در ۱۹۹۹ قدرت را در پاکستان دست گرفت و از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ رئیس‌جمهوری بود. اتهام خیانت به ژنرال مشرف از سال ۲۰۱۳ به حال تعلیق درآمد و او که برای پیگیری روند درمان در سال ۲۰۱۶ اجازه خروج از کشور گرفته بود، در دبی خبر حکم مرگ خود را شنید.

اتهام اصلی مشرف اعلام وضعیت اضطراری در پاکستان و تخلف از قانون اساسی در سال ۲۰۰۷ و هدف او ادامه دادن زمامداری بود. هر چند یک سال بعد برای پرهیز از افتادن در دام استیضاح کناره‌گیری کرد. رئیس‌جمهوری پیشین نخستین پاکستان نخستین مقام نظامی این کشور است که به اتهام نقض قانون اساسی محاکمه و به مرگ محکوم شده است. حکم دادگاه در حالی روز سه‌شنبه اعلام شد که دو قاضی موافق آن بودند و یک قاضی مخالف حکم مرگ بود.

ژنرال مشرف اوایل ماه جاری میلادی ویدئویی از روی تخت بیمارستان در دبی منتشر و در آن تمام اتهام‌ها علیه خود را رد و بی‌پایه اعلام کرد.

کد خبر 470858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha