مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز دوشنبه ۲۵ آذر از بارش برف و باران و کاهش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خبر داد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارش‌زا در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار شدید باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی و در استان‌های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس، مرکز و غرب کشور بارش برف و  باران با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی فردا با نفوذ جریانات شمالی بر دریای خزر در این مناطق نیز شاهد بارش باران و کاهش نسبی دما و در مناطق مرتفع بارش برف خواهیم داشت.

ضیائیان با بیان این که فردا برای بیشتر مناطق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: این بارش در مناطق جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است و به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. به گفته وی، روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور بارش برف و باران و در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و در بخش‌هایی از مرکز و غرب بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که روز پنجشنبه در جنوب شرق و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست، گفت: طی روز جمعه در غالب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حکمفرما خواهد بود. ضیائیان افزود: طی بعد از ظهر امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا مناطق فراساحل دریای خزر به ویژه نواحی غربی مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه کمی ابری همراه با مه صبحگاهی  و به تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 470538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha