مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: روند شیوع بیماری آنفلوانزا در این شهرستان رو به کاهش است و این بیماری با تدابیر لازم کنترل‌شده است.

آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کوروش شعبانی دوشنبه ۲۵ آذر افزود: آمار مراجعه و تعداد بیماران بستری بیماران در شهرستان ابهر استان زنجان نشان می‌دهد ابتلا به بیماری آنفلوانزا بسیار کاهش‌یافته است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری با همکاری همه دستگاه‌ها، رسانه‌ها، کارکنان حوزه بهداشت و درمان و از همه مهم‌تر از سوی مردم انجام شد.

شعبانی اظهار داشت: باوجود کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به آنفلوانزا در سطح شهرستان نباید نسبت به آن بی‌تفاوت شویم و آموزش‌ها، موارد بهداشتی و پیشگیری همچنان باید رعایت شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر تأکید کرد: برخی شایعات در زمینه کمبود دارو برای بیماری آنفلوانزا وجود داشت که با تلاش همکاران در استان هیچ کمبود دارویی برای این بیماری نداشته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: تجویز قرص ضدویروس با توجه به عوارضی که دارد بسیار حساس بوده و فقط با نظر متخصص برای بیمار تجویز می‌شود و قرص پیشگیری از بیماری وجود ندارد که این محدودیت‌های مصرف موجب ایجاد شایعه در زمینه کمبود دارو شد.

وی خاطرنشان کرد: داروهای موردنیاز این بیماری در مراکز درمانی خصوصی توزیع‌شده و فقط برای بیماران سرپایی به دلیل عوارض این داروها و با تایید پزشک متخصص تجویز می‌شود که داروخانه‌ها بر اساس نسخه متخصص می‌توانند دارو در اختیار بیمار قرار دهند.

شعبانی بیان کرد: در زمان اوج و زمان فعلی بیماری پزشکان داخلی، اطفال و عفونی فقط با ارجاع بیماران مشکوک به آنفلوانزا به پزشک متخصص تعیین‌شده در شهرستان می‌توانند قرص ضدویروس این بیماری را تجویز کنند.

رئیس شبکه بهداشت ابهر عنوان کرد: از اقدامات مهم در کنترل این بیماری رصد روزانه مدارس به علت ازدحام جمعیتی و سن حساس دانش آموزان بود که روزانه تعداد غایبان مدارس گزارش می‌شد و پزشکان در مدارس آن‌ها را معاینه می‌کردند.

وی تأکید کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری آنفلوانزا بسیار ساده است و باید مستمر در زندگی روزانه رعایت کنیم و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان همچنان در حال رصد بیماری هستند و آموزش‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

کد خبر 470493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha