رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: نمایشگاه پاییزه صنایع دستی و سوغات دامغان در ۷۴ غرفه کار خود را آغاز کرد.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی قاسمی یک‌شنبه ۲۴ آذر افزود: نمایشگاه پاییزه صنایع دستی و سوغات دامغان در ۷۴ غرفه از ۱۳ استان کشور در سالن چندمنظوره استادیوم حمزه سیدالشهدا این شهر برپا شده است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه از ۲۳ آذر تا یکم دی ۹۸ دایر است و شهروندان می‌توانند از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ برای بازدید مراجعه کنند.

قاسمی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر غرفه دار ایجاد شده است که حدود ۸۵ درصد آن را صنایع دستی و ۱۵ درصد را سوغات تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: تمامی غرفه‌های این نمایشگاه شامل صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور است که با حضور هنرمندان و صنعت کاران سراسر کشور برای معرفی بهتر محصول‌ها دایر شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: رشته‌های صنایع دستی موجود در این نمایشگاه شامل مس گری، سنگ‌های تزیینی، چاپ قلمکار، قلمزنی و خاتم‌کاری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اظهار داشت: هدف اصلی از برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها، معرفی توان و ظرفیت هنرمندان حوزه صنایع دستی کشور و منطقه، رونق تولید، کمک به فروش، توسعه و ترویج صنایع دستی در بین جامعه است.

در شهرستان دامغان ۲ هزار هنرمند شناسایی شده وجود دارد که ۵۰۰ نفر آنها فعال هستند و ۲۰۰ نفر از هنرمندان بیمه شده‌اند.

معرق، مشبک، چاپ قلمکار، گلیم بافی، کرباس بافی، سفال و سرامیک، چهل تکه دوزی و پته دوزی، از جمله صنایع دستی ویژه شهرستان دامغان، استان سمنان است که در بین آن‌ها، هنر قلمکاری تنها صنعت دستی ثبت ملی این شهرستان به شمار می‌رود.

کد خبر 470340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha