عضو هیات امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل باتاکید بر اینکه کودکان بازمانده از تحصیل باید به جامعه بازگردند، گفت: آمار دقیقی از این کودکان در دست نیست.

بازماندگان از تحصیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدحسین مقیمی» یکشنبه ۲۴ آذر در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهارداشت: تعداد زیادی بازمانده از تحصیل داریم که متاسفانه نمی توانیم آمار دقیقی از آن را ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده شناسایی این افراد برآید، افزود: سازمان‌های مردم‌ نهاد می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند از این رو مجمعی را شکل داده ایم تا مردم به عنوان حامی برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل کمک کنند.

عضو هیات امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل باتاکید بر اینکه بازماندگان از تحصیل باید به مدرسه بازگردند، گفت: تجربه نشان می دهد که این افراد نمی‌توانند همانند دیگر دانش آموزان به کلاس درس برگردند از این رو با آموزش‌های فنی و حرفه ای می‌توانیم آنها را دوباره وارد جامعه کنیم.

مقیمی، هدف از شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را توسعه و تحقق آموزش و انسداد ورودی بی‌سوادی در جامعه دانست و اظهار داشت: بازماندگی از تحصیل یک آسیب‌اجتماعی بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند پیامدهای بسیاری برای جامعه داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید مجامع استانی را برای درمان معضل اجتماعی بازماندگان از تحصیل تشکیل دهیم.

آمار ثبت نامی دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشت. از این آمار، هشت میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۸۲ نفر در دوره ابتدایی، سه میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۷۳ نفر در دوره متوسطه اول و ۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۳۴۴ نفر در دوره متوسطه دوم ثبت نام شده‌اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

کد خبر 470245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha