کارگروه کارشناسی در شهرهای اصفهان و سن‌پترزبورگ فعال شده تا زمینه‌های همکاری دو طرف شناسایی و تفاهم‌نامه جدید خواهرخواندگی امضا شود.

سن پترزبورگ

همشهری آنلاین، سمانه معظمی: اصفهان با شهرهای زیادی در دنیا خواهرخوانده است؛ البته فقط روی کاغذ!

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، ثمره این خواهرخواندگی‌ها فقط نام‌گذاری سه خیابان به نام لاهور، فرایبورگ و کوآلالامپور در این شهر بوده وهیچ اتفاق خاص دیگری در این زمینه نیفتاده است.

“نصیر ملت” در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: ما به دنبال اصلاح فرایند خواهرخواندگی هستیم تا شیوه انتخاب شهرها عوض شود، به همین منظور طرحی در حال آماده‌سازی داریم. زیرا هم‌اکنون هیچ سناریوی مشخصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در گام اول با سن پترزبورگ وارد مکاتبه شده‌ایم به این صورت که با مدیران شهری آن ملاقات حضوری داشتیم، پیشنهاداتی مطرح و جمع بندی شد. کارگروه کارشناسی در هر دو شهر فعال شده تا زمینه‌های همکاری دو طرف شناسایی و تفاهم‌نامه جدید خواهرخواندگی امضا شود.

ملت افزود: تلاش داریم در این خصوص هم هدف‌گذاری مشخصی داشته باشیم و هم نوع ارتباط طوری باشد که تداوم داشته باشد و برای توسعه شهر مفید باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: شهرهایی که تاکنون با اصفهان خواهرخوانده شده‌اند یا اتفاقی بوده یا روابط خاصی بوده، بنابراین نتیجه مورد انتظار را نداشته است. مقامات این شهرها گاهی حتی پاسخ مکاتبات ما را نمی‌دهند.

تبادل دانش زیست‌محیطی و گردشگری

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان نیز چندی پیش گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با سن پترزبورگ در حوزه مباحث محیط زیستی، قرار است بر اساس پیمان همکاری که بین دو شهر منعقد خواهد شد، در زمینه تبادل دانش طرفین در خصوص محیط زیست شهری همکاری‌هایی شکل بگیرد.

کوروش محمدی افزود: موضوع‌های گردشگری و اقتصادی و تبادل اطلاعات مربوط به کنترل آسیب‌های اجتماعی نیز از سوی دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.  در کنار این اقدامات، نمایندگان اتاق بازرگانی هم مباحث اقتصادی مانند برقراری خط هوایی بین اصفهان – سن پترزبورگ را پیگیری می‌کنند.

نخستین قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۸ در اصفهان امضا و به این ترتیب سن پترزبورگ پس از شیان چین، کوالالامپور مالزی و فلورانس ایتالیا به چهارمین خواهرخوانده اصفهان تبدیل شد.

 اصفهان اکنون با ۱۳ شهر جهان شامل شیان، کوالالامپور، فرایبورگ، فلورانس، باش، بارسلونا، ایروان، کویت، هاوانا، لاهور، سن پترزبورگ، داکار و بعلبک خواهرخوانده است.

کد خبر 470196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha