سرمایه‌گذاران کانادایی که ۱۹۰ میلیون دلار سرمایه خود را با مرگ سلطان بیت‌کوین و رمزارز از دست رفته می‌بینند، خواستار نبش قبر و کشف واقعیت درباره احتمال زنده بودن او شده‌اند.

بیت کوین هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مالک یک شرکت رمزارز ۱۹۰ میلیون دلار سرمایه مشتریان را به بیت‌کوین تبدیل کرد اما با مرگ ناگهانی و مشکوک او در دسامبر ۲۰۱۸ حالا دست همه سرمایه‌گذاران خالی مانده و جرالد کاتن ۳۰ ساله یک گذرواژه کلیدی و میلیون دلاری را با خود به گور برده است.

وکلای سرمایه‌گذاران از پلیس خواسته‌اند برای زنده شدن سرمایه‌ها حکم نبش قبر کاتن را بدهد بلکه بیت‌کوین‌ها از سیاهچاله آنلاین بیرون کشیده شود. کاتن که یک سال پیش با همسرش جنیفر رابرتسن برای ماه عسل به جایپور هند رفته بود، در شرایطی کاملا مشکوک به دلیل ابتلا به التهاب روده از دنیا رفت. جنازه او از هند به کانادا بازگردانده و در هالیفکس، نووا اسکاتیا به خاک سپرده شد.

این پایان زندگی سلطان رمزارز کانادا نبود و خیلی زود معلوم شد تقریبا تمام ۸۰ هزار کاربر سایتی که کاتن راه انداخته و آن زمان بزرگ‌ترین سایت سرمایه‌گذاری رمزارز کانادا بود، دیگر به اطلاعات حساب‌های کاربری خود و سرمایه‌هایشان دسترسی ندارند. در حالی که فقط کاتن به رمزها و گذرواژه‌ها دسترسی داشت، لپ‌تاپ شخصی او در اختیار همسرش جنیفر بود که آن هم بدون گذرواژه‌ها به درد کسی نمی‌خورد.

همسر کاتن در دادگاه هم ادعای خود را تکرار و اعلام کرد بدون دانستن گذرواژه‌ها عملا نمی‌تواند از لپ‌تاپ استفاده کند و سرمایه مردم را بازگرداند. در ادامه این پرونده پیچیده یک ایده تازه مطرح شد: شاید اصلا جرالد کاتن نمرده و همه چیز یک طراحی است برای بالا کشیدن ۱۹۰ میلیون دلار پول بی‌زبان. بررسی‌های بیشتر هم نشان داد سلطان فقید رمزارز با دارایی کاربران سایت خود کار هم کرده و سرمایه‌اش را افزایش داده است.

حسابرسی کارشناسان به این انجامید که کاتن و رابرتسن با پول مشتریان از جت اختصاصی و خودروهای لوکس و اشرافی استفاده کرده‌اند. وکلا و کارشناسان موفق شدند ۲۴ میلیون دلار پول نقد و ۹ میلیون دلار دارایی کاتن را شناسایی و بازیابی کنند. حالا فقط نبش قبر می‌تواند ثابت کند سلطان رمزارز کانادا واقعا مرده یا خودش را به مردن زده است.

کد خبر 470139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha