بیست و یکمین کشتی حامل روغن خوراکی در حالی وارد مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی شد که در یکسال اخیر۱۱۰ هزار تن روغن خوراکی جهت بهره‌برداری واحدهای تولیدی، از طریق این مجتمع بندری وارد کشور شده است.

کشتی باربری

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عضو هیات مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار تن انواع روغن خام خوراکی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده که سه کشتی در سه ماه آخر سال گذشته و ۱۸ کشتی از ابتدای امسال تا کنون وارد این مجتمع بندری شده‌اند.

امین افقی اظهار داشت: این روغن‌های خوراکی برای تامین مواد اولیه در واحدهای تولیدی و تأمین مستمر کالاهای اساسی کشور از طریق این مجتمع بندری وارد کشور شده تا پس از تصفیه، تکمیل و بسته بندی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: احداث مخازن فله مایع و یک پست اسکله دلفین توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور پهلوگیری کشتی‌های تانکر حمل مایعات در مجتمع بندری کاسپین، به همراه فاصله کم مخازن تا اسکله‌های این مجتمع بندری یکی از مزیت‌های مخازن موجود و در حال ساخت در بندرکاسپین است.

افقی خاطرنشان کرد: تخلیه محموله روغن در مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک مزیت رقابتی محسوب شده و باعث کاهش مدت زمان تخلیه کشتی‌های حمل روغن و هزینه‌های مربوط به آن شده است.

وی یادآور شد: نزدیکی مجتمع بندری کاسپین به پایتخت و کارخانجات تولید روغن کشور از مزایای ترانزیت این مواد اولیه از طریق این مجتمع بندری است که زمینه کاهش هزینه‌های حمل کالا را فراهم می‌آورد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: تاکنون این بندر استراتژیک کشورمان در دریای خزر میزبان ۹۹ کشتی به منظور تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات کشورمان بود که ۲۰ فروند در سال گذشته و ۷۹ فروند کشتی تجاری نیز در سال جاری در اسکله‌های این بندر پهلوگیری کردند.

وی با اشاره به تمایل روز افزون فعالان اقتصادی و تولیدی برای استفاده از خدمات و واردات و صادرات کالا از مجتمع بندری کاسپین گفت: مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم کشورمان، با مساحت پسکرانه عملیاتی و پشتیبانی حدود ۵۰۰ هکتار و آبخور بالا، با هدف گسترش صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای اتحادیه اوراسیا و همچنین فعالسازی کریدورهای عبوری از کشور راه‌اندازی شده است.

افقی خاطرنشان کرد: با اتصال این مجتمع بندری با راه‌آهن سراسری شاهد تحول چشمگیر در توسعه هرچه بیشتر اقتصاد منطقه و استان گیلان خواهیم بود.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین از تابستان سال ۹۷ در منطقه آزاد انزلی آغاز شد. این بندرگاه در حال حاضر دارای سه پست اسکله است. سال گذشته ۲۰ فروند کشتی در بندرکاسپین تخلیه و بارگیری شد. شمار کشتی‌های پهلو گرفته در نیم سال نخست ۹۸ نیز ۴۰ فروند کشتی بود.

کد خبر 470071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha