معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری درآمد سالانه زراعت چوب در این استان را افزون بر ۲۴۷ میلیارد ریال عنوان کرد.

درخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود طالبی شنبه ۲۳ آذر، وسعت اراضی زیر کشت زراعت درختان در این استان چهارمحال و بختیاری را یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و افزود: این میزان در یک دهه گذشته و قبل از پدیده خشکسالی به ۵ هزار هکتار نیز می‌رسید.

به گفته وی، هم‌اکنون میزان تولید محصول چوب در هر هکتار در این استان ۱۵ مترمکعب است و در صورت رعایت فاصله کشت اصله درخت، آبیاری منظم و دریافت آموزش و ترویج علمی، می‌توان این میزان تولید چوب در هکتار را تا ۲ برابر افزایش داد.  

معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، از تولید سالانه  ۱۴ میلیون و ۶۲۵ هزار کیلوگرم چوب در استان خبر داد و تاکید کرد: امسال هر کیلوگرم چوب تولید استان ۱۴هزار ریال قیمت‌گذاری شده بود.

طالبی، بیشترین ارقام درختان این استان را " کبوده " عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی بهره‌برداران بدون مطالعه و هماهنگی با کارشناسان زراعت چوپ استان اقدام به کشت درختان"تبریزی " که از استان‌های اصفهان و آذربایجان غربی وارد شده است، کرده‌اند که با توجه به ناسازگاری اقلیم منطقه، تاکنون با افت و رشد کٌند مواجه شده‌اند.

وی، بیشتر بیشه‌های زراعت چوب در استان را در شهرستان‌های کیار و فارسان اعلام کرد و گفت:با بررسی انجام شده از یکهزار و ۵۰۰ هکتار بیشه‌زارهای استان تنها ۱۰ درصد به صورت اصولی داشت و برداشت انجام می‌شود و مابقی بیشه‌زارهای استان دارای خاک فقیر و  فاقد مواد عالی برای تولید چوب مرغوب است.

چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن  محصولات کشاورزی، دامی، شیلات و عسل، ۶۶ هزار نفر بهره بردار دارد.

کد خبر 469864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha