فرزند ۴۸ ساله روپرت مرداک و مدیر عامل شرکت رسانه‌ای فاکس یک ویلای ۱۵۰ میلیون دلاری در لس‌آنجلس خرید و رکورد تاریخ ایالت کالیفرنیا را شکست.

گران‌ترين خانه لس‌آنجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، لاکلن مرداک فرزند روپرت مرداک که رئیس مشترک شرکت نیوز کورپ هم هست، بنای ۲۲۰۰ مترمربعی متعلق به دهه ۱۹۳۰ را به عنوان گران‌ترین ساختمان مسکونی تاریخ لس‌آنجلس از آن خود کرد. این عمارت اشرافی به شیوه معماری نئوکلاسیک فرانسه در زمینی به وسعت چهار هکتار ساخته شده و رونالد ریگان و همسرش نانسی زمانی در یکی از بخش‌های پشتی ساختمان اصلی آن زندگی می‌کردند.

مالک این عمارت هر سال باید رقمی در خدود ۱.۳ میلیون دلار مالیات بپردازد؛ پولی که با آن می‌توان یک خانه خوب در لس‌آنجلس خرید. ویلای مرداک ۱۸ اتاق خواب و ۲۴ سرویس حمام دارد و طراح و معمار آن کسی نیست جز سومنر اسپالدینگ که در اوایل دهه ۱۹۵۰ از دنیا رفت و از مشهورترین معماران آمریکا بود.

خرید و فروش خانه‌های رویایی در کالیفرنیا در سال‌های اخیر رونق گرفته و از هفت معامله بالای ۱۰۰ میلیون دلاری، شش مورد در محدوده لس‌آنجلس بوده است. تنها مورد خارج از این محدوده هم مربوط به معامله عمارتی ۱۱۷ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۳ در شمال کالیفرنیاست.

کد خبر 469785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha