معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: براساس ارزیابی‌های به‌عمل آمده این استان در موضوع انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی به نسبت تعداد مدیران منسوب شده اول است.

بوشهر زنان

 به گزارش همشهری‌انلاین به نقل از ایرنا،  مجید خورشیدی در سمینار آموزشی توانمندسازی‌ و توان‌افزایی مهارت‌های رفتاری و شغلی ویژه بانوان بخشدار، دهیار و مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداران شهرستان تنگستان افزود: این موضوع نشان از اعتنای مدیریت استان به مساله شایسته‌سالاری بانوان دارد.

وی بیان کرد: در انتصاب بانوان باید نهایت دقت انجام شود چون هم باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و هم باید مسیر را برای حضور دیگر بانوان توانمند روان کنند.

خورشیدی اضافه کرد: بانوان هم رسالت‌ خانه و خانواده را برعهده دارند، هم باید وظیفه خود در پست واگذار شده را به خوبی انجام دهند و هم باید مراقب نگاهی باشند که نکند عملکرد آنها راه را برای بانوان دیگر سخت‌تر کند.

وی اضافه کرد: بانوان به دلیل دقت‌ نظرو جزیی نگری که دارند به طور قالب در پست‌های مدیریتی واگذار شده به آنان موفق بودند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: اگر جامعه بخواهد از ۵۰ درصد جمعیت خود غفلت کند به طور یقین به بخش بزرگی از استعدادهای خود بی‌اعتنایی کرده است در همین راستا براساس دستور مدیریت ارشد استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که درانتصاب معاونان و روسای دوایرخود از توان مدیران زن استفاده کنند.

وی خطاب به بخشداران افزود: در انجام کارها باید از استعداد بانوان دیگر هم استفاده کنید بعضی از استعدادهای نهفته‌ای وجود دارد که با تشکیل گروه‌های مشورتی باید شناخته و مورد استفاده قرار گیرند.

خورشیدی اضافه کرد: دهیاران، شهرداران و شوراها علاوه بر انجام کارهای عمرانی به کارهای اجتماعی و توسعه منابع انسانی روستا نیز توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات ضروری است.

خورشیدی اضافه کرد: دراین دوره با وجود اینکه تعداد داوطلبان خانم در استان بوشهر افزایش دارد اما نسبت به دوره قبل ۲ درصد کاهش یافته است و امید می‌رود به جایی برسیم که۵۰ درصد نمایندگان حائز شرایط نمایندگی از جمعیت خانم‌ها باشند.

کد خبر 469669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha